« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Erasmus+ Young Entrepreneurs in Action je dvogodišnji KA219 međunarodni projekt financiran sredstvima Europske komisije sa ciljem razvoja suradnje i razmjene primjera dobre prakse, razvoja inovativnosti i kreativnosti u obrazovanju. Projektni ciljevi i zadaci: financijske pismenosti, poduzetničkih vještina, razvoj digitalnih kompetencija, interkulturalnosti i cjeloživotnog učenja učenika, učitelja, lokalne i međunarodne zajednice.
Nositelj projekta je I. osnovna škola Čakovec, a partneri u projektu su: Osnovna škola Vežica, Rijeka, Hrvatska; Agrupamento de Escolas de Vale de Ovil, Baiao, Portugal; Istituto Comprensivo Carducci Paolillo, Cerignola, Italija; Akcansa Fatih Sultan Mehmet Ortaokolu, Istanbul, Turska i Masarykova základní škola a mateřská škola Velká Bystřice, Velká Bystřice, Češka.
mrežna stranica projekta, Facebook
Sat smo započeli kratkom raspravom o važnosti rada, ulozi novca i pravima potrošača. Učenici su zaključili da su rad i novac jako povezani jer ako više radiš više novca zarađuješ. No, to ne znači da ćeš tada imati više novca jer netko želi mnogo trošiti, a netko si želi uštedjeti. Smatraju da je važno štedjeti jer si tada možeš priuštiti neke stvari koje su skuplje ili ti novac može osigurati nešto što ti je u nekom trenutku zaista potrebno ili ti poboljšava kvalitetu životu.
Poučeni iskustvom pojedini učenici su ispričali da su kupili pojedini proizvod koji se pokvario prije nego je prodavač to garantirao jamstvenim listom te da su im u tom slučaju u trgovini zamijenili proizvod.
Kako bi krenuli na igru učenici si izradili novčanice od 10, 15, 20, 25 i 30 kuna i oslikali ih. Svaki učenik je dobio određenu količinu novaca i pijun kojim se kretao po polju. Zatim su bacali kockicu kako bi saznali za koliko polja se pomiču prema naprijed. Kad je stao na određeno polje učenik je mogao odlučiti želi li nešto od ponuđenoga kupiti. Ako se odlučio za kupnju učenik je stavio navedeni iznos na sredinu ploče, a ako nije čekao je ponovno svoj red. Ukoliko je stao na polje TEST ili ŠKOLA izvlačio je karticu i pročitao naglas napisano. Za točan odgovor sa sredine ploče uzeo bi 10 kn, a za netočan odgovor bi stavio 15 kn na sredinu ploče. Učenik koji stane na polje DŽEPARAC pokupio bi sav novac koji se nalazio u sredini ploče, a učenik koji stane na polje kazna ostaje na tom polju dok ne dobije peticu. Učenik kojem je ponestajalo novca mogao je prodati neke svoje predmete suigračima i na taj način zaraditi novac. Pobjedio je igrač koji je prošao cijeli krug i pri tome mu je ostalo najmanje 10 kn.
Na kraju sata poveli smo razgovor o odlučivanju. Učenici su shvatili da su ponekad bili brzopleti pri donošenju odluka o kupnji, da su se ponekad odlučili na kupnju jer ih je prijatelj na to nagovorio. Naučili su da u stvarnom životu treba bolje razmisliti kupuju li nešto jer to oni žele, jer je dobro za njih ili iz razloga jer ih je netko na to nagovorio ili ponukao.
Na karticama ŠKOLA bili su zadaci iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva te su učenici na zabavan način ponovili i uvježbali nastavno gradivo. Bili su intrinzično motivirani jer su željeli zaraditi što više novaca kako bi što dulje ostali u igri. Pozitivno raspoloženi i vrlo aktivni razvijali su kognitivne sposobnosti, suradničke vještine, sposobnost zaključivanja, rješavanja problema te snalaženje u novim nastavnim situacijama.