preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

e-Dnevnik

KEEP INVEST DONATE SPEND

 

 

 

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

 

 

 

 

 

Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
ŠKOLSKI DOKUMENTI
Lista linkova je prazna
Erasmus+ Young Entrepreneurs in Action

Erasmus+ Young Entrepreneurs in Action je dvogodišnji KA219 međunarodni projekt financiran sredstvima Europske komisije sa ciljem razvoja suradnje i razmjene primjera dobre prakse, razvoja inovativnosti i kreativnosti u obrazovanju. Projektni ciljevi i zadaci: financijske pismenosti, poduzetničkih vještina, razvoj digitalnih kompetencija, interkulturalnosti i cjeloživotnog učenja učenika, učitelja, lokalne i međunarodne zajednice.

Nositelj projekta je I. osnovna škola Čakovec, a partneri u projektu su: Osnovna škola Vežica, Rijeka, Hrvatska; Agrupamento de Escolas de Vale de Ovil,  Baiao, Portugal; Istituto Comprensivo Carducci Paolillo, Cerignola, Italija; Akcansa Fatih Sultan Mehmet Ortaokolu, Istanbul, Turska i Masarykova základní škola a mateřská škola Velká Bystřice, Velká Bystřice, Češka.

wwwFacebook

vijesti
IZRADA DRUŠTVENIH IGARA
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 18:28

Polaznici Dječjeg  foruma Zmajići   upustili su se u posao koji zabavlja ali i pokušaj ozbiljnog  posla  pa i financijske dobiti.

 

Sigurno poznajete kartašku igru koja se zove Crni Petar (Schwarzer Peter). To je najraširenija dječja igra na svijetu. Cilj igre je da se što prije oslobodiš karata i da ti u ruci ne ostane Crni Petar. Karte se podijele jednako  na sve igrače. Zatim svatko tko ima dvije iste karte (isti znak sa istim) odlaže iste na stol. Prvi igrač izvlači od susjeda jednu kartu i ako opet ima par oslobađa ga se …i tako redom. Pobjednika nema, ali ima gubitnik, a to je onaj kod kojeg se zadrži Crni Petar.  Naše karte izrađene su  i oslikane europskim zastavama , a na poleđini ih krasi mali zmajić.
Igra kao igra …gubitnik je neizvjestan i sve ovisi o sreći.

Karte ćemo darivati učenicima partnerskih škola koje sudjeluju u  ERASMUS projektima, a i prodati na slijedećem humanitarnom sajmu za potrebite učenike  naše škole.


[OPŠIRNIJE]



Učenici uredili stare panoe
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 13:56

Učenici 3. a razreda obnovili su stare panoe za izlaganje likovnih  radova i plakata. Umjesto kupovine novih odlučili su obnoviti stare panoe. S obzirom da je površina panoa bila oštećena trebalo je popraviti ta oštećenja. To su učinili pomoću silikona. Panoe su zatim oblijepili trakom kako bi ih pripremili za bojanje. Dva puta su premazivali panoe bijelom bojom i treći puta akrilnom bojom. Ti su radovi trajali desetak dana jer su se panoi svaki puta nakon bojanja morali sušiti. Taj su posao obavljali u podrumu škole jer je za to trebalo dosta prostora ali i zbog prirode tog posla pri kojem se pomalo prlja prostor. Naučili su kako koristiti valjke za bojanje i kako ravnomjerno nanositi boju na podlogu. U tome  su im pomagali domar škole Zdravko i učiteljice Snježana i Slavica.

   

Planiraju obnoviti koševe za smeće i otpad te načiniti kutije za pospremanje školskih stvari tehnikom kaširanja. Žele umjesto kupovine novih obnoviti stare uporabne predmete. Na taj način potaknut će se kod učenika osim kreativnog i likovnog izričaja, razvijanje svijesti o ponovoj upotrebi predmeta i smanjenju otpada. Isto tako razvijat će sposobnost uređenja prostora i  uljepšati prostor učionice vlastitim radnim aktivnostima.


[OPŠIRNIJE]



Izrada predmeta od prirodnog materijala
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 21:41

U mjesecu prosincu 2017. godine učenici 4. c razreda su na satu likovne kulture postali mali dizajneri te su se prisjetili da dizajnirati znači oblikovati uporabne predmete koji se zatim proizvode u velikim količinama. Dobili su zadatak da koristeći glinu koja je prirodni i kalitetan materijal  izrade proizvod koji će biti namijenjen prodaji na božićnom sajmu. Glinu su gnječili, mijesili, prošupljivali te dodavali ili oduzimali dijelove gline kako bi izradili žlicu koja će se koristiti u kuhinji za odlaganje kuhače. Trebali su voditi računa da njihov proizvod bude jedinstven, ali da zadrži svoju svrhu, da se može koristiti za ono što je namijenjen. Također valjalo je voditi računa da žlica za odlaganje kuhače bude dovoljno velika. Učenicu su primjetili da takve žlice koriste i pravi kuhari kako bi održali čistoću tijekom pripreme jela. Nekoliko učenika je napomenulo da se takve žlice svakodnevno rabe u njihovim domaćinstvima. Svaki učenik je pokušao tijekom oblikovanja površine unijeti neki svoj znak po kojem će njihova žlica biti posebna. Površinu predmeta su zaglađivali vodom, obrađivali prstima, štapićima, ravnalom i drugim alatom za modeliranje.

Učenici su razvijali znanje, odgovornost, sposobnost praktičnog rada, strpljivost, interes i upornost težeći novim, kreativnim rješenjima, pozitivan odnos prema estetskim vrijednostima svog likovnog rada te rada drugih učenika. Na kraju sata svi učenici su analitički promatrali unikatne, rukom izrađene primijenjene proizvode. Svjesni da su uložili mnogo  truda zaključili su da radnici u tvornicama moraju voljeti svoj posao kako bi svoje proizvode mogli izrađivati s ljubavlju jer to kupac najčešće na kraju prepozna.


[OPŠIRNIJE]



Razvoj poduzetništva i financijske pismenosti: odgovorno upravljanje novcem
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 21:37

Sat smo započeli kratkom raspravom o važnosti rada, ulozi novca i pravima potrošača. Učenici su zaključili da su rad i novac jako povezani jer ako više radiš više novca zarađuješ. No, to ne znači da ćeš tada imati više novca jer netko želi mnogo trošiti, a netko si želi uštedjeti. Smatraju da je važno štedjeti jer si tada možeš priuštiti neke stvari koje su skuplje ili ti novac može osigurati nešto što ti je u nekom  trenutku zaista potrebno ili ti poboljšava kvalitetu životu.

Poučeni iskustvom pojedini učenici su ispričali da su kupili pojedini proizvod koji se pokvario prije nego je prodavač to garantirao jamstvenim listom te da su im u tom slučaju u trgovini zamijenili proizvod.

Kako bi krenuli na igru učenici si izradili novčanice od 10, 15, 20, 25 i 30 kuna i oslikali ih. Svaki učenik je dobio određenu količinu novaca i pijun kojim se kretao po polju. Zatim su bacali kockicu kako bi saznali za koliko polja se pomiču prema naprijed. Kad je stao na određeno polje učenik je mogao odlučiti želi li nešto od ponuđenoga kupiti. Ako se odlučio za kupnju učenik je stavio navedeni iznos na sredinu ploče, a ako nije čekao je ponovno svoj red. Ukoliko je stao na polje TEST ili ŠKOLA izvlačio je karticu i  pročitao naglas napisano.  Za točan odgovor sa sredine ploče uzeo bi 10 kn, a za netočan odgovor bi stavio 15 kn na sredinu ploče. Učenik koji stane na polje DŽEPARAC  pokupio bi sav novac koji se nalazio u sredini ploče, a učenik koji stane na polje kazna ostaje na tom polju dok ne dobije peticu. Učenik kojem je ponestajalo novca mogao je prodati neke svoje predmete suigračima i na taj način zaraditi novac. Pobjedio je igrač koji je prošao cijeli krug i pri tome mu je ostalo najmanje 10 kn.

Na kraju sata poveli smo razgovor o odlučivanju. Učenici su shvatili da su ponekad bili brzopleti pri donošenju odluka o kupnji, da su se ponekad odlučili na kupnju jer ih je prijatelj na to nagovorio. Naučili su da u stvarnom životu treba bolje razmisliti kupuju li nešto jer to oni žele, jer je dobro za njih ili iz razloga jer ih je netko na to nagovorio ili ponukao.

Na karticama ŠKOLA bili su zadaci iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva te su učenici na zabavan način ponovili i uvježbali nastavno gradivo. Bili su intrinzično motivirani jer su željeli zaraditi što više novaca kako bi što dulje ostali u igri. Pozitivno raspoloženi i vrlo aktivni razvijali su kognitivne sposobnosti, suradničke vještine, sposobnost zaključivanja, rješavanja problema te snalaženje u novim nastavnim situacijama.


[OPŠIRNIJE]



Razvoj vještina za buduća zanimanja
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 21:11

U sklopu Erasmus projekta učenici 4. b razreda govorili su o vještinama potrebnima za rad. Djeca danas odrastaju u sigurnosti svojih soba opremljenih računalom, Play Stationom, mobitelom koji ih uče na brzu i lako dostupnu zabavu lišenu mašte i kreativnosti. Potičemo ih da uče što više, vodimo ih na dodatne aktivnosti koje će im dati potrebna znanja.

U toj najboljoj namjeri zaboravljamo na sposobnosti, vještine i kompetencije koje je potrebno razvijati od ranog djetinjstva. Učenici današnjice neće imati prilike razviti ih jer nitko ne postavlja takve zahtjeve pred njih.

Koje osobine su potrebne za uspjeh?

Neovisno mišljenje
Preuzimanje rizika
Razvijena mašta
Pažnja i koncentracija
Moć učenja iz neuspjeha
Fleksibilno mišljenje
Znatiželja
Donošenje odluka
Originalnost i kreativnost
Rješavanje problema
Suradljivost
Ustrajnost
Govorne kompetencije

Zato su učenici uzeli pile, turpije i brusni papir u svoje ruke te pripremili  i obradili drvene daščice  za oslikavanje. U prašnjavoj atmosferi i pokojim iverom u prstima dokazivali su čija daščica je bolja. Novo iskustvo u radu i vrijednost nacrtanih minijatura završile su na humanitarnom sajmu. A učeničko iskustvo i zadovoljstvo potiče ih na nove radne izazove i stjecanje vještina. 


[OPŠIRNIJE]



MJESEC KNJIGE: IZRADA SLIKOVNICE U 4.D
Ivana Ružić / datum: 5. 12. 2017. 08:16

Svake godine  od 15. listopada do 15. studenog obilježava se  mjesec knjige. Mi smo ga u 4. d razredu ove godine obilježili malo drugačije nego prethodnih godina.

Na poziv knjižničarke naše Škole, Dragice Pongrac, izradili smo slikovnicu prema priči Kako usrećiti knjige, Željke Horvat – Vukelje. Priču smo prvo pročitali, a zatim smo o njoj razgovarali. Dogovarali smo se kojim bi likovnim tehnikama izradili slikovnicu.  Složili smo se za kombinaciju kolaž -papira i flomastera. Napredak u radu budno je pratila i knjižničarka  D. Pongrac.

Nakon što smo u skupinama izradili  nekoliko primjeraka svakog lista slikovnice, odabrali smo najbolje. Na svaku stranicu knjige uz sliku smo dodali i tekst. Knjižničarka nam je svaki list i plastificirala. Knjigu smo odnijeli na uvezivanje. Naša slikovnica sada ima: naslovnicu, devet stranica sadržaja i zadnju stranu na kojoj su navedeni autori. Slikovnicu je umnožila knjižničarka te smo zajedno  stavili listove slikovnice na pano naše Škole. Uvezenu slikovnicu predstavili smo na satu Hrvatskog  jezika učenicima 2. d razreda. Od učenika i njihove učiteljice Danijele Topličanec dobili smo pohvale i pozitivne kritike za  slikovnicu. Naš rad bio im je poticaj da i oni izrade vlastitu slikovnicu. U tome im želimo puno uspjeha.

Čitajući i izrađujući slikovnicu naučili smo koliku nam radost mogu donijeti knjige, bilo da ih čitamo ili izrađujemo. Shvatili smo da knjige  imaju dušu zbog truda koji su ljudi uložili u njihov nastanak. Zato uvijek kada možete prolistajte knjige. Svakako ćete  naći neke koje će vas razveseliti.


[OPŠIRNIJE]



DAN IZUMA
Ivana Ružić / datum: 28. 11. 2017. 10:44

Dan izuma, 9. studeni,  učenici  3.a razreda  l. osnovne škole Čakovec posvetili su hrvatskim izumiteljima Nikoli Tesli,  Faustu Vrančiću i Eduardu Slavoljubu Penkali. Upoznali su njihov život i znanstvena i praktična dostignuća služeći se enciklopedijama znanja.

Sudjelovali su u vrlo zanimljivoj radionici održanoj  u Knjižnici i čitaonici "Nikola Zrinski" Čakovec koju je pripremila knjižničarka gospođa Helena Drvoderić. Radionica je ostvarena u sklopu Mjeseca hrvatske knjige. Cilj je bio naučiti služiti se enciklopedijama i upoznati naše slavne izumitelje.  Na kraju radionice svaka je grupa prezentirala plakat.

Ovakvim načinom edukacije učenici su u novim uvjetima i u prekrasnom prostoru Dječjeg odjela gradske knjižnice spoznavali  važnost hrvatskih izumitelja, učili služiti se enciklopedijom,  koja je sve više zanemareni  izvor informacija i znanja te razvijali svoje prezentacijske vještine.

U školi su nastavili s aktivnostima vezanima uz Dan izumitelja. Shvatili su da su izumi iznimno važni za napredak i boljitak društva u kojem živimo. Mnogi se izumi iz prošlosti još uvijek i danas koriste i neprekidno se usvršavaju i stvaraju novi uređaji.  Naglašeno je kako nam trebaju takvi izumi koji služe za dobrobit svima.  Učenici su  smišljali izume koji bi pomogli  ljudima i prirodi te doprinijeli  očuvanju i zaštiti okoliša. Uređaji koje su zamislili bavili bi se recikliranjem upotrijebljenih stvari, čišćenjem okoliša i zdravljem.  Bila je to zanimljiva i kreativna nastava. Takvim načinom rada želi se potaknuti mlade da doprinose svojim idejama i postanu budući inovatori i poduzetnici.


[OPŠIRNIJE]



IGRAJMO SE
Ivana Ružić / datum: 13. 11. 2017. 08:12

Učenici 4. d razreda obilježili su Dan igre u Gradskoj knjižnici Čakovec. Važan je to datum za svu djecu. Igra je važna za sve ljude, a djecu pogotovo. 

Igrajući se odmaramo mozak od dnevnih napora i obveza. Igrajući se mi i učimo i stječemo mnoga nova znanja i vještine. Mnogobrojni su načini i mnogobrojne igre kojih se možemo igrati. 

Igrajući se družimo se s prijateljima i bolje ih upoznajemo, a i oni nas. Učimo biti tolerantni prema prijateljima u igri. Učimo i suradničkom radu. Kroz igru naučimo kako prihvatiti i podnijeti poraz ali i pobjedu. 

Svemu tome podučavale su nas u knjižnici knjižničarka Blaška i psihologinja Berta. Mnogo toga smo znali od prije. Mnoga znanja stekli smo u školi ali i u svakodnevnoj igri. Bilo je dobro podsjetiti se na ono što smo pomalo i zaboravili. Naravno da smo se i igrali. Knjižničarka nas je naučila kako se igrati s knjigama. Psihologinja nas je naučila kako bolje upoznajemo roditelje oponašajući ih u njihovim obvezama. Na kraju smo svi zajedno krenuli na igru. 

U skupinama smo podijelili igračke i poigrali se uživajući. Na jednom od satova igrali smo se uz pomoć iPada. Naučili smo koristiti Tangram. Uz pomoć ove igre smo razvijali koncentraciju i pažnju. Radeći u paru natjecali smo se i ponovno učili toleranciji. Igru smo nastavili i na slijedećem satovima. 

Ovaj put su nas novoj igri podučile mlade arhitektice iz Međimurske udruge arhitekata. S arhitekticama smo izradili maketu izmišljenog grada. Podijelili smo se u četiri skupine i izrađivali sve potrebno za maketu; zgrade, drveće, mostove, igrala na igralištu, avione na aerodromima. 

U ovoj smo igri naučili da se i odrasli vole igrati. Posao može isto ponekad biti igra. Naravno radimo li posao koji volimo. 


[OPŠIRNIJE]



POSJET BANCI
Ivana Ružić / datum: 5. 11. 2017. 10:37


[OPŠIRNIJE]



IZRADA PROJEKTNOG LOGOTIPA U 8.A
Ivana Ružić / datum: 5. 11. 2017. 10:32

 


[OPŠIRNIJE]



IZRADA ŠPARAVACA
Ivana Ružić / datum: 5. 11. 2017. 10:26

Učenici 4. c razreda koji polaze ekološku grupu i njihova učiteljica Helena Slamek sat izvannastavnih aktivnosti započeli su kratkom raspravom gdje su raspravljali o važnosti rada i ulozi novca.

Učenici su iznosili svoj odnos prema novcu, kako dolaze do novca, vole li kupovati, koje stvari najčešće kupuju. Većina učenika  se izjasnila da voli trošiti novac, a nekoliko njih je ispričalo da radije štedi novac. Objasnili su kako treba štedjeti onaj novac koji nam u ovome trenutku nije nužan za pristojan život, a smatramo da bi nam u budućnosti mogao više trebati.

Učenici su opisali primjere neodgovorne potrošnje te kako pružaju otpor reklamama.

U školu su donijeli iskorištene plastične boce, pripremili škare, ljepilo, bijeli papir te papir u boji i krenuli izrađivati šparavce.

Na kraju, nakon što su svi završili svoj zadatak, svaki je učenik prezentirao svoj šparavac izrađen od uporabljenje plastične boce. Učenici su elaborirali svoje šparavce i odgovarali na eventualna pitanja suučenika u razredu.

Bili smo vrlo ponosni na naše šparavce izrađene vlastitim trudom, radom, upornošću i maštom te smo ih izložili u razredu.

Učenici su pri tome  razvijali komunikaciju na hrvatskom književnom jeziku i kajkavskom narječju, razvijali su samopouzdanje pri iznošenju vlastitog mišljenja, poštovali i uvažavali tuđe mišljenje, poštovali uljudbena pravila, razvijali kreativnost te nizom koordiniranih pokreta prstiju vježbali finu motoriku.

Učenici su prepoznali na kojim se životnim vrijednostima temelji provedno vrednovanje te kako prepoznati odgovornu potrošnju od neodgovorne potrošnje.


[OPŠIRNIJE]



MOTIVACIJSKA PISMA
Ivana Ružić / datum: 27. 10. 2017. 08:55

Učenici I. osnovne škole Čakovec kao i njihovi vršnjaci iz OŠ Vežica u Rijeci, Agrupamento de Escolas de Vale de Ovil u Portugalu, Istituto Comprensivo Carducci Paolillo u Italiji, Akcansa Fatih Sultan Mehmet Ortaokolu u Turskoj i Masarykova základní škola a mateřská škola Velká Bystřice u Češkoj s velikim oduševljenjem i nestrpljenjem očekuju projektne aktivnosti, online sastanke i suradnju s vršnjacima iz partnerskih škola, a posebice razmjene učenika u Italiji, Portugalu i Češkoj.

Na samom početku projekta, u rujnu i listopadu 2017. godine, učenici iz svih partnerskih škola upoznali su projekt i predviđene aktivnosti, a sami su napisali motivacijska pisma u kojima su detaljno objasnili i iznijeli svoja razmišljanja o projektnim aktivnostima, očekivanjima i vlastitoj motivaciji za rad u projektu.

Motivacijska pisma, ozbiljnost i odgovornost u provođenju projektnih aktivnosti biti će jedan od najznačajnijih utjecaja pri odabiru učenika za putovanja na kratkoročne razmjene učenika.


[OPŠIRNIJE]



ISTRAŽIVANJE - ANALIZA STANJA I POTREBA
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:40

Financijska pismenost je jedna od izuzetno važnih područja u životu svakog pojedinca, a na žalost u obrazovnom sustavu i općenito u odgoju u krugu obitelji i lokalnoj zajednici često je zapostavljena.

U suvremenom društvu gdje često prevladava težnja za stejacnjem materijalnih dobara, u društvu različitih usluga banaka i drugih financijskih institucija, pojedinac se teško snalazi u moru različitih financijskih pojmova.

Sa ciljem razvoja financijske pismenosti djece i poticanja okoline na usvajanje odgovornog gospodarenja dobrima kojima raspolažemo, prva projektna aktivnost u svih šest partnerskih škola u projektu Young Entrepreneurs in Action je istraživanje i analiza postojećeg stanja. Putem anonimnih upitnika istražujemo navike djece, roditelja i učitelja, stanje u obiteljima i školama o učestalosti i načinima učenja o novcu i raspolaganju dobrima, o usvajanju navika i vještina štednje.

Nakon prikupljanja i analize svih podataka, međunarodni tim učitelja prepoznati će potrebe i izraditi smjernice za učenje, usvajanje vještina i razvoj stavova iz područja financijske pismenosti, razvoj poduzetničkih vještina kako bi doprinjeli razvoju odgovornog i savjesnog ponašanja.

Vođeni idejom da sve što naučimo u najranijoj dobi, usvojima za cijeli život tim učitelja iz svih partnerskih škola osmiliti će i provesti radionice, stručne posjete i predavanja, provesti niz lokalnih aktivnosti, razmijeniti iskustva i primjere dobre prakse u učenju i usvajanju vještina i stavova u području koje je jedan od temelja uspjeha svakog pojedinca.


[OPŠIRNIJE]



Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja, gospođa Lidija Kralj posjetila I. OŠ Čakovec
Ivana Ružić / datum: 10. 10. 2017. 15:23

U petak, 6. listopada u I. osnovnoj školi Čakovec je svečano obilježen početak Europskog tjedna programiranja. Tom prigodom školu je posjetila gospođa Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja dr. sc. Blaženke Divjak. Gošću su dočekali Ivana Ružić, učiteljica informatike i EU Code Week predstavnica za RH, Boris Jeđud, učitelj i predsjednik školskog odbora, Branko Vujnović, učitelj tehničke kulture.

Gospođa Kralj upoznala je učenike, školu i najnoviju IKT kojom je od ove školske godine opremljena škola. I. osnovna škola Čakovec prva je škola u Hrvatskoj koja u nastavi koristi Osmo i Ozobotove i time učenicima omogućuje usvajanje znanja i vještina iz gotovo svih predmeta na zabavan i inovativan način.

Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Džepni robot, Ozobot, maleni je robot kojeg učenici mogu programirati linijama u različitim bojama, u vizulanom blok editoru OzoBlockly. Riječ je o malenom uređaju visokom 2,5 centimetara koji može pratiti crte, reagirati na boje, mijenjati brzine, donositi odluke i komunicirati s korisnicima. Robot za čitanje digitalnih zaslona i ostalih površina koristi svjetlosne senzore. Ozobot je dizajniran za rad na zaslonima tableta i pametnih telefona, ali i na površinama koje ne emitiraju svjetlost, kao što je papir.

Učenici su predstavili zabavne uređaje i načine rada na njima, a svoju kreativnost su predstavili i 3D modeliranjem i ispisom pomoću 3D pisača i 3D olovaka. 3D tisak potiče kreativnost i inovativnost omogućujući svakom učeniku da svoju ideju ili koncept ispita i istraži u fizičkom, stvarnom prostoru. Također, 3D tisak njeguje i potiče različite pristupe učenju – vizualni jer podrazumijeva skiciranje, dizajniranje i modeliranje određenih 3D objekata; kinestetički jer podrazumijeva konkretan manuelni rad; logički (matematički) jer podrazumijeva istraživanje i rješavanje određenih problema; socijalni jer podrazumijeva razmjenu ideja, pristupa i rješenja; konstruktivistički jer potiče planiranje i oblikovanje novih ideja i pojmova kroz kritičko mišljenje.

Gospođa Lidija Kralj upoznala je projekte, akcije i inicijative koje se već niz godina provode u najvećoj i najstarijoj međimurskoj školi: Naj-akcija Grada Čakovca, Erasmus+ Smarter… Greener… Safer…, Ecological literacy, Young Entrepreneurs in Action i . Svako slavlje pa i ovo prigodno je obilježeno rezanjem #code EU torte.


[OPŠIRNIJE]



Učenje na zabavan način uz Osmo u I. osnovnoj školi Čakovec
Ivana Ružić / datum: 6. 10. 2017. 07:33

I. osnovna škola Čakovec, najveća je i najstarija škola u Međimurju, ali i jedna od vodećih hrvatskih škola u primjeni informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi. Jedna je od prvih dvadeset e-škola u Hrvatskoj te među rijetkim školama u Hrvatskoj koja četvrtu godinu za redom aktivno koristi iPad lab u nastavi.

Za uspjeh na putu prema školi za 21. stoljeće najviše su zaslužni učiteljice i učitelji koji spremno prihvaćaju nove izazove uz podršku ravnatelja Siniše Stričaka. Desetak učiteljica i učitelja kontinuiramo se usavršava u primjeni tehnologije na suvremen i inovativan način obogaćujući nastavni proces najsuvremenijim pametnim dodacima, robotima i drugim sličnim uređajima. Prethodnih dana, učiteljice i učitelji sudjelovali su na edukaciji za korištenje Osma u nastavi. Oprema i edukacija nabavlja se iz programa Europske unije u suradnji s partnerskim školama diljem Europe razmjenjujući iskustva i gradeći čvrstu suradnju sa zajedničkim ciljem: mijenjanje obrazovanja za buduća zanimanja naših učenika na čvrstim temeljima interkulturalnosti i suradnje.

Od ove školske godine iPad lab I. osnovne škole Čakovec obogaćen je pametnim dodacima Osmo. Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Set Coding Awbie koristi praktične fizičke blokove za kontrolu Awbiea, razigranog lika koji voli ukusne jagode. Svaki blok je naredba za kodiranje koja usmjerava Awbie na čudesnu avanturu s jagodom, a kod učenika razvija algoritamski način razmišljanja, logiku i vještine rješavanja problema. Numbers je set koji omogućava učenje matematičkih vještina na način da učenici dodaju, broje i množe pločice s otisnutim brojevima kako bi pogađali brojeve u mjehurićima. Pogađanjem broja u mjehuriću učenik će osloboditi ribu i dozvoliti joj ulazak u more. Uz aplikaciju Masterpiece učenicima je omogućen razvoj vještina crtanja i umjetničkog izražavanja. Odabranu sliku Masterpiece pretvara u linije koje treba slijediti, pomažući u stvaranju prekrasnih crteža. Također, Masterpiece omogućava pravilno učenje pisanja i oblikovanja slova kod najmlađih učenika. Aplikacija Newton potiče vještine kreativnog rješavanja problema koristeći bilo koji predmet iz okoline ili pomoću papira i flomastera, jednostavno postavljanjem objekta/crteža ispred zaslona učenik upravlja sadržajem na tablet uređaju i vodi određene kuglice u ciljane zone. Tangram je aplikacija koja potiče prostorne relacijske sposobnosti, navodeći učenika da uz pomoć drvenih kockica slaže zadane oblike, a popularno se naziva i «brain fitness». Uz aplikaciju Words učenici uče pravopis i kritičke sposobnosti razmišljanja.

Koja je odgojna vrijednost svake aplikacije/igre? Osmo potiče učenje u ključnim područjima kao što su: kreativno rješavanje problema, umjetnost, STEM (znanost, tehnologija, inženjering i matematika) i razvoj suradničkog učenja. Učenicima je omogućen razvoj digitalnih vještina ali i usvajanje znanja, vještina, razvoj sposobnosti i stavova iz gotovo svih područja koristeći metode istraživanja, stvaranja i suradnje.

Nabava uređaja financirana je iz sredstava Erasmus+ programa koje provodi naša škola u svrhu razvoja kreativnosti inovativnosti u nastavi te razmjeni iskustava sa stranim partnerima.


[OPŠIRNIJE]



EUROPSKI DAN JEZIKA
Ivana Ružić / datum: 27. 9. 2017. 09:05

Prije 16 godina na inicijativu Vijeća Europe 26. rujna obilježava se kao Europski dan jezika. Tim povodom gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač primio je učenike I. osnovne škole iz Čakovca, gdje je obilježavanje ovog dana dio aktivnosti u sklopu četiri Erasmus+ projekta koje trenutno provode.

Pedesetak učenika nižih razreda, zajedno sa svojim učiteljicama gradonačelniku je predstavilo razglednice koje su poštom poslali svakoj od ukupno 19 stranih partnerskih škola.

Učenici Dječjeg forma osmislili su dvojezičnu eko slikovnicu, vezanu uz Eko patrolu koji su tijekom prošle školske godine provodili učenici.  Izrađeno je i niz multimedijalnih čestiti i animacija sa motivima Republike Hrvatske, koje su objavljene na mrežnim stranicama škole.

Prema riječima učiteljice i koordinatorice aktivnosti vezane uz projekte Ivane Ružić, škola preko europskih projekata nastoji učenicima omogućiti upoznavanje drugih zemalja, jezika i običaja, a učitelji koji sudjeluju u projektu dobivaju korisna saznanja kako izgledaju drugi obrazovni sustavi.

Gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač istaknuo je da je I. osnovna škola ponajbolja u gradu u provođenju europskih projekata. Obilježavanja poput ovog učenicima omogućuju nova iskustva te učenje na drugačiji i zanimljiv način. Stjecanje znanja o različitostima, nova prijateljstva koja nisu vezana samo uz školu i grad u kojem žive vrlo su važna, te učenicima omogućuju nove spoznaje koja će im u budućem životu itekako koristiti, rekao je, među ostalim, gradonačelnik Kovač.

I. Osnovna škola Čakovec najveća je škola u Gradu Čakovcu i Međimurskoj županiji, te ju pohađaju i učenici drugih nacionalnosti. Predstavili su se učenici mađarske, španjolske, albanske, ruske i poljske nacionalne manjine i to na svom materinjem jeziku.

Ravnatelj I. osnovne škole Siniša Stričak i gradonačelnik Kovač uručili su nagrade trojci učenika čiji su likovni radovi odabrani u projektu Ecological Literacy. To su Nela Levačić, Mateo Demario Časni i Elena Šarić.

Treba napomenuti da je cilj Europskoga dana jezika osvijestiti važnost jezika kao jednog od najznačajnijih identiteta naroda i čovjeka. Na svijetu postoji više od 6000 jezika, samo ih u Europi ima više od 220, a njegovanje jezične raznolikosti i čuvanje jezične baštine nije važno samo zbog promicanja kulturne različitosti i tolerancije, već i zbog opasnosti od izumiranja gotovo polovice svjetskih jezika. 

VIDEO

VIDEO

VIDEO


[OPŠIRNIJE]



UVODNA KONFERENCIJA ZA MEDIJE
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:33

4. rujna 2017. na prvi dan nastave u školskoj godini 2017./2018. u I. osnovnoj školi Čakovec održana je konferencija za medije. Na konferenciji su ravnatelj škole Siniša Stričak i gradonačelnik grada Čakovca Stjepan Kovač, najavili početak nove školske godine, predstavili planove i suradnju te svim učenicima i učiteljima poželjeli mnogi uspjeha u učenju i radu.

Na konferenciji je ravnatelj Siniša Stričak predstavio I. osnovnu školu Čakovec kao vodeću školu u našoj regiji po broju i uspjehu u provođenju međunarodnih projekata. I. osnovna škola Čakovec uspješno je provela i završila dva Erasmus+ projekta European Goodwill Cup i Keep Invest Donate Spend, a u tijeku je provođenje projekta Ecological literacy. Od 1. rujna 2017. godine I. osnovna škola Čakovec provodimo i tri nova projekta. To su Effective Steps to Empathize, Smarter... Greener... Safer... i Young Entrepreneurs in Action. Posebno smo ponosni na projekt Young Entrepreneurs in Action jer je upravo I. osnovna škola Čakovec glavni koordinator i nositelj tog projekta. Svi projekti su dvogodišnji projekti u kojima će učitelji i učenici razvijati suradnju i timski rad unutar škole, s roditeljima i lokalnom zajednicom te na međunarodnoj razini sa svim partnerskim školama.

Također, razvijati ćemo kreativnost i inovativnost u nastavi i izvannastavnim aktivnostima odgajajući nove generacije učenika u duhu tolerancije, prihvaćanja različitosti i prihvaćanja aktivne uloge u društvu. Projekti uključuju i razmjene učenika među partnerskim školama što daje dodatnu vrijednost u odgoju i obrazovanju budućih nositelja društva.

Svi ovi projekti su dio programa Erasmus+ koje financira Europska komisija sa ciljem razvoja suradnje, razmjene primjera dobre prakse između škola u Europi.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju