preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

e-Dnevnik

KEEP INVEST DONATE SPEND

 

 

 

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

 

 

 

 

 

Tražilica
Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
ŠKOLSKI DOKUMENTI
Lista linkova je prazna
Smarter... Greener... Safer...

Smarter... Greener... Safer... je dvogodišnji projekt iz Erasmus+ KA219 programa sa ciljem razvoja suradnje i razmjene primjera dobre prakse, razvoja inovativnosti i kreativnosti u obrazovanju. 

Projektni ciljevi i zadaci: razvoj ekološke svijesti i poduzetničkih vještina, razvoj digitalnih kompetencija, interkulturalnosti i cjeloživotnog učenja učenika, učitelja, lokalne i međunarodne zajednice.

Nositelj projekta je I Spoleczna Szkola Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamosciu, Zamosc, Poland, a partneri u projektu su: I. osnovna škola Čakovec, Croatia; Istituto Comprensivo Madonna della Camera, Monteperano, Italy; Emäkosken koulu, Nokia, Finland; Agrupamento de Escolas de Vila Nova de Paiva, Vila Nova de Paiva, Portugal.

vijesti
POSJET ČAKOVEČKIM MLINOVIMA
Ivana Ružić / datum: 13. 11. 2017. 07:57

U sklopu projekta: Smarter... Greener..Safer... učenici 4. d razreda su obilježili  Dane kruha u suradnji s Čakovečkim mlinovima. Bili smo gosti u njihovom Play Cafe.

Voditeljica nam je prikazala prezentaciju izrade kruha u cjelokupnom procesu. Cijelo pogon je kompjutiziran i malo je poslova koji se obavljaju ručno. Učenicima je bilo zanimljivo gledati robota koji prevozi kruhove od jednog procesa do drugog. Prvi puta su vidjeli kako se izrađuju urezi na gornjoj strani kruha. To je jedan od rijetkih poslova koji nije kompjuteriziran i rade ga pekari ručno. No oni su toliko spretni i brzi da su učenici bili zadivljeni njihovom vještinom.

Tehničar Čakovečkih mlinova pokazao nam je od kojih se žitarica  u Međimurju izrađuju brašna. Vidjeli smo kukuruzno, pšenično i raženo brašno. Saznali smo i da se od pšenice izrađuje više vrsta brašna: bijelo, polubijelo i integralno.

Nakon usvajanja  teoretskog znanja krenuli smo na praktičan dio. Doslovno smo zavrnuli rukave i privezali pregače. Tijesto nas je čekalo pripremljeno. Uz detaljne i korisne upute tehničara krenuli smo u izradu svojih peciva. Svako pecivo bio je jedan mali unikat. Izradili smo: kiflice, pletenice, klipiće, kruščiće pa čak i jednu zdravu picu.

Dok smo čekali da se ispeku naša peciva odmorili smo se uz popularni, zdravi sendvič Play Cafea Vrući pas i poigrali se u njihovoj višenamjenskoj igraonici. Sa ispečenim proizvodima, novim znanjima i puni lijepih doživljaja vratili smo se u školu. Uvjerili smo se da se nastava ne mora uvijek izvoditi samo u učionicama i da su raznovrsni načini stjecanja znanja.


[OPŠIRNIJE]



ZELENA ENERGIJA
Ivana Ružić / datum: 2. 11. 2017. 12:27

Energetske potrebe svijeta svakodnevno se povećavaju i stanje u kojem se oslanjamo na energetski potencijal fosilnih goriva poput ugljena, nafte ili plina u potpunosti je neodrživo.

U doba industrijske revolucije naglo je poraslo korištenje fosilnih goriva kao pokretača promjene. Bio je bitan jedino nekontrolirani rast i razvoj industrije, a sada kada smo zreliji i odgovorniji kao društvo vrijeme je da preuzmemo odgovornost za svoje postupke i istražimo alternativne načine dobivanja energije. 

Radi se o zelenoj energiji. U njoj zapravo nema ništa alternativno, to je najprirodniji mogući način dobivanja energije. U zelenu energiju ubrajamo sve obnovljive izvore energije.

To su oni koji se ne mogu iscrpiti i daju čistu energiju bez štetnih posljedica po okoliš i naše zdravlje. Vjetar, voda i sunce uglavnom su pokretači ovog, ne tako novog, načina iskorištavanja energije.

Svi obnovljivi izvori energije na neki su način indirektno povezani sa sunčevim zračenjem. Ono Zemlji šalje 15.000 puta više energije no što joj je potrebno, samo je trebamo znati zauzdati i pretvoriri u nama potrebne oblike energije.

Bojazan oko energetske krize natjerala je vlade mnogih zemalja ili zajednica zemalja kao što je EU da porade na svom energetskom planu i povećaju postotak energije koji dolazi iz obnovljivih izvora.

Iako su često isprike za slabo korištenje zelene energije bile da se na taj način ne može proizvesti dovoljna količina energije potrebna današnjem društvu, energetski potencijal npr. energije vjetra pet je puta veći od ukupne današnje proizvodnje energije tako da su takve tvrdnje u potpunosti neutemeljene.

Multimedijalne prezentacije o zelenoj energiji učenika 8.d razreda pogledajte u privitku.


[OPŠIRNIJE]



GOSPODARENJE ELEKTRONIČKIM OTPADOM
Ivana Ružić / datum: 28. 10. 2017. 07:14

EE otpad su uređaji koji za svoj rad koriste električnu energiju, a koji vam iz bilo kojeg razloga više ne trebaju. Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske donijelo je 2007. godine Pravilnik o gospodarenju otpadnim električnim i elektroničkim uređajima i opremom. Sustav odvojenog sakupljanja otpada je nužan kako bi se smanjila količina otpada na odlagalištima, a ujedno izdvojila korisna sirovina iz otpadnih stvari koja je učestalo završavala na odlagalištima. Osnovne kategorije EE otpada su: mali kućanski uređaji, veliki kućanski uređaji, mali električni alati, audio i video uređaji, IT uređaji, uređaji na baterije...

Učenici 8.c razreda istražili su što je elektronički otpad, načine na koji ga treba pravilno odlagati, važnost i mogućnosti recikliranja. Svoja saznanja prikazali su u obliku multimedijskih prezentacija izrađenih u alatu Microsoft Powerpoint. Posebnost u izradi prezentacije je korištenje dodatka Office Mix koji omogućuje stvaranje interaktivnosti prilikom izlaganja u obliku kvizova i anketa sa različitim vrstama pitanja (višestruk odabir, točno/netočno, slobodni odgovori, itd.) 

Radove učenika pogledajte u prilogu vijesti.


[OPŠIRNIJE]



ISTRAŽIVANJE
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:40

[OPŠIRNIJE]



Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja, gospođa Lidija Kralj posjetila I. OŠ Čakovec
Ivana Ružić / datum: 10. 10. 2017. 15:23

U petak, 6. listopada u I. osnovnoj školi Čakovec je svečano obilježen početak Europskog tjedna programiranja. Tom prigodom školu je posjetila gospođa Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja dr. sc. Blaženke Divjak. Gošću su dočekali Ivana Ružić, učiteljica informatike i EU Code Week predstavnica za RH, Boris Jeđud, učitelj i predsjednik školskog odbora, Branko Vujnović, učitelj tehničke kulture.

Gospođa Kralj upoznala je učenike, školu i najnoviju IKT kojom je od ove školske godine opremljena škola. I. osnovna škola Čakovec prva je škola u Hrvatskoj koja u nastavi koristi Osmo i Ozobotove i time učenicima omogućuje usvajanje znanja i vještina iz gotovo svih predmeta na zabavan i inovativan način.

Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Džepni robot, Ozobot, maleni je robot kojeg učenici mogu programirati linijama u različitim bojama, u vizulanom blok editoru OzoBlockly. Riječ je o malenom uređaju visokom 2,5 centimetara koji može pratiti crte, reagirati na boje, mijenjati brzine, donositi odluke i komunicirati s korisnicima. Robot za čitanje digitalnih zaslona i ostalih površina koristi svjetlosne senzore. Ozobot je dizajniran za rad na zaslonima tableta i pametnih telefona, ali i na površinama koje ne emitiraju svjetlost, kao što je papir.

Učenici su predstavili zabavne uređaje i načine rada na njima, a svoju kreativnost su predstavili i 3D modeliranjem i ispisom pomoću 3D pisača i 3D olovaka. 3D tisak potiče kreativnost i inovativnost omogućujući svakom učeniku da svoju ideju ili koncept ispita i istraži u fizičkom, stvarnom prostoru. Također, 3D tisak njeguje i potiče različite pristupe učenju – vizualni jer podrazumijeva skiciranje, dizajniranje i modeliranje određenih 3D objekata; kinestetički jer podrazumijeva konkretan manuelni rad; logički (matematički) jer podrazumijeva istraživanje i rješavanje određenih problema; socijalni jer podrazumijeva razmjenu ideja, pristupa i rješenja; konstruktivistički jer potiče planiranje i oblikovanje novih ideja i pojmova kroz kritičko mišljenje.

Gospođa Lidija Kralj upoznala je projekte, akcije i inicijative koje se već niz godina provode u najvećoj i najstarijoj međimurskoj školi: Naj-akcija Grada Čakovca, Erasmus+ Smarter… Greener… Safer…, Ecological literacy, Young Entrepreneurs in Action i . Svako slavlje pa i ovo prigodno je obilježeno rezanjem #code EU torte.


[OPŠIRNIJE]



Učenje na zabavan način uz Osmo u I. osnovnoj školi Čakovec
Ivana Ružić / datum: 6. 10. 2017. 07:33

I. osnovna škola Čakovec, najveća je i najstarija škola u Međimurju, ali i jedna od vodećih hrvatskih škola u primjeni informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi. Jedna je od prvih dvadeset e-škola u Hrvatskoj te među rijetkim školama u Hrvatskoj koja četvrtu godinu za redom aktivno koristi iPad lab u nastavi.

Za uspjeh na putu prema školi za 21. stoljeće najviše su zaslužni učiteljice i učitelji koji spremno prihvaćaju nove izazove uz podršku ravnatelja Siniše Stričaka. Desetak učiteljica i učitelja kontinuiramo se usavršava u primjeni tehnologije na suvremen i inovativan način obogaćujući nastavni proces najsuvremenijim pametnim dodacima, robotima i drugim sličnim uređajima. Prethodnih dana, učiteljice i učitelji sudjelovali su na edukaciji za korištenje Osma u nastavi. Oprema i edukacija nabavlja se iz programa Europske unije u suradnji s partnerskim školama diljem Europe razmjenjujući iskustva i gradeći čvrstu suradnju sa zajedničkim ciljem: mijenjanje obrazovanja za buduća zanimanja naših učenika na čvrstim temeljima interkulturalnosti i suradnje.

Od ove školske godine iPad lab I. osnovne škole Čakovec obogaćen je pametnim dodacima Osmo. Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Set Coding Awbie koristi praktične fizičke blokove za kontrolu Awbiea, razigranog lika koji voli ukusne jagode. Svaki blok je naredba za kodiranje koja usmjerava Awbie na čudesnu avanturu s jagodom, a kod učenika razvija algoritamski način razmišljanja, logiku i vještine rješavanja problema. Numbers je set koji omogućava učenje matematičkih vještina na način da učenici dodaju, broje i množe pločice s otisnutim brojevima kako bi pogađali brojeve u mjehurićima. Pogađanjem broja u mjehuriću učenik će osloboditi ribu i dozvoliti joj ulazak u more. Uz aplikaciju Masterpiece učenicima je omogućen razvoj vještina crtanja i umjetničkog izražavanja. Odabranu sliku Masterpiece pretvara u linije koje treba slijediti, pomažući u stvaranju prekrasnih crteža. Također, Masterpiece omogućava pravilno učenje pisanja i oblikovanja slova kod najmlađih učenika. Aplikacija Newton potiče vještine kreativnog rješavanja problema koristeći bilo koji predmet iz okoline ili pomoću papira i flomastera, jednostavno postavljanjem objekta/crteža ispred zaslona učenik upravlja sadržajem na tablet uređaju i vodi određene kuglice u ciljane zone. Tangram je aplikacija koja potiče prostorne relacijske sposobnosti, navodeći učenika da uz pomoć drvenih kockica slaže zadane oblike, a popularno se naziva i «brain fitness». Uz aplikaciju Words učenici uče pravopis i kritičke sposobnosti razmišljanja.

Koja je odgojna vrijednost svake aplikacije/igre? Osmo potiče učenje u ključnim područjima kao što su: kreativno rješavanje problema, umjetnost, STEM (znanost, tehnologija, inženjering i matematika) i razvoj suradničkog učenja. Učenicima je omogućen razvoj digitalnih vještina ali i usvajanje znanja, vještina, razvoj sposobnosti i stavova iz gotovo svih područja koristeći metode istraživanja, stvaranja i suradnje.

Nabava uređaja financirana je iz sredstava Erasmus+ programa koje provodi naša škola u svrhu razvoja kreativnosti inovativnosti u nastavi te razmjeni iskustava sa stranim partnerima.


[OPŠIRNIJE]



Smarter... Greener... Safer... prvi transnacionalni sastanak u Zamoscu
Ivana Ružić / datum: 6. 10. 2017. 07:32

Od 1. do 4. listopada 2017. godine u slikovitom gradu Zamoscu u Poljskoj, održan je prvi transnacionalni sastanak partnera u projektu Smarter… Greener… Safer… koji je dio programa Europske komisije za razmjenu primjera dobre prakse, razvoj suradnje i kreativnosti između škola, Erasmus+ KA219. Na sastanku su aktivno sudjelovale i dvije predstavnice iz Hrvatske Jasminka Štefić i Ivana Ružić, koordinatorica projekta u I. osnovnoj školi Čakovec.

Smarter… Greener… Safer… je dvogodišnji projekt u kojem sudjeluju škole iz Poljske, Italije, Portugala, Finske i I. osnovna škola Čakovec. Aktivnosti u projektu osmišljene su na način da učitelji i učenici iz svih partnerskih škola zajednički razvijaju vlastitu ekološku pismenost, poduzetničke i digitalne vještine,  vještine prezentacije i izražavanja na engleskom jeziku, razvijaju samopouzdanje, suradnju, kreativnost i inovativnost.

Prvi transnacionalni sastanak održan je sa ciljem dogovaranja i planiranja svih projektnih aktivnosti kako bi se ostvarili unaprijed planirani ciljevi i rezultati te mobilnosti učenika u sve partnerske škole. Tijekom mobilnosti, učenici i učitelji imati će priliku upoznati obrazovni sustav i načine rada u partnerskim školama, upoznati načine života svoj vršnjaka, kulturu, tradiciju, povijest i posebnosti regija u kojima se nalaze škole. Dvadesetak učenika i učitelja iz I. osnovne škole Čakovec u slijedeće dvije godine otputovati će u Italiju, Finsku, Portugal i Poljsku, a u svibnju 2019. godine će ugostiti svoje partnere u Čakovcu.

Na sastanku u Zamoscu svi sudionici su upoznali partnersku školu, grad i regiju Zamosc, organiziran je prijem kod gradonačelnika te je održan niz projektnih sastanaka i radionica kroz koje su sudionici naučili načine međupredmetnog učenja i poučavanja koje će primjenjivati u daljnjim aktivnostima. Svatko od sudionika predstavio je i svoju školu tako su predstavnice I. osnovne škole Čakovec predstavile našu školu, grad i regiju, predstavile i podijelile radove naših učenika. 

 


[OPŠIRNIJE]



EUROPSKI DAN JEZIKA
Ivana Ružić / datum: 27. 9. 2017. 09:05

Prije 16 godina na inicijativu Vijeća Europe 26. rujna obilježava se kao Europski dan jezika. Tim povodom gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač primio je učenike I. osnovne škole iz Čakovca, gdje je obilježavanje ovog dana dio aktivnosti u sklopu četiri Erasmus+ projekta koje trenutno provode.

Pedesetak učenika nižih razreda, zajedno sa svojim učiteljicama gradonačelniku je predstavilo razglednice koje su poštom poslali svakoj od ukupno 19 stranih partnerskih škola.

Učenici Dječjeg forma osmislili su dvojezičnu eko slikovnicu, vezanu uz Eko patrolu koji su tijekom prošle školske godine provodili učenici.  Izrađeno je i niz multimedijalnih čestiti i animacija sa motivima Republike Hrvatske, koje su objavljene na mrežnim stranicama škole.

Prema riječima učiteljice i koordinatorice aktivnosti vezane uz projekte Ivane Ružić, škola preko europskih projekata nastoji učenicima omogućiti upoznavanje drugih zemalja, jezika i običaja, a učitelji koji sudjeluju u projektu dobivaju korisna saznanja kako izgledaju drugi obrazovni sustavi.

Gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač istaknuo je da je I. osnovna škola ponajbolja u gradu u provođenju europskih projekata. Obilježavanja poput ovog učenicima omogućuju nova iskustva te učenje na drugačiji i zanimljiv način. Stjecanje znanja o različitostima, nova prijateljstva koja nisu vezana samo uz školu i grad u kojem žive vrlo su važna, te učenicima omogućuju nove spoznaje koja će im u budućem životu itekako koristiti, rekao je, među ostalim, gradonačelnik Kovač.

I. Osnovna škola Čakovec najveća je škola u Gradu Čakovcu i Međimurskoj županiji, te ju pohađaju i učenici drugih nacionalnosti. Predstavili su se učenici mađarske, španjolske, albanske, ruske i poljske nacionalne manjine i to na svom materinjem jeziku.

Ravnatelj I. osnovne škole Siniša Stričak i gradonačelnik Kovač uručili su nagrade trojci učenika čiji su likovni radovi odabrani u projektu Ecological Literacy. To su Nela Levačić, Mateo Demario Časni i Elena Šarić.

Treba napomenuti da je cilj Europskoga dana jezika osvijestiti važnost jezika kao jednog od najznačajnijih identiteta naroda i čovjeka. Na svijetu postoji više od 6000 jezika, samo ih u Europi ima više od 220, a njegovanje jezične raznolikosti i čuvanje jezične baštine nije važno samo zbog promicanja kulturne različitosti i tolerancije, već i zbog opasnosti od izumiranja gotovo polovice svjetskih jezika. 

VIDEO

VIDEO

VIDEO


[OPŠIRNIJE]



UVODNA KONFERENCIJA ZA MEDIJE
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:33

4. rujna 2017. na prvi dan nastave u školskoj godini 2017./2018. u I. osnovnoj školi Čakovec održana je konferencija za medije. Na konferenciji su ravnatelj škole Siniša Stričak i gradonačelnik grada Čakovca Stjepan Kovač, najavili početak nove školske godine, predstavili planove i suradnju te svim učenicima i učiteljima poželjeli mnogi uspjeha u učenju i radu.

Na konferenciji je ravnatelj Siniša Stričak predstavio I. osnovnu školu Čakovec kao vodeću školu u našoj regiji po broju i uspjehu u provođenju međunarodnih projekata. I. osnovna škola Čakovec uspješno je provela i završila dva Erasmus+ projekta European Goodwill Cup i Keep Invest Donate Spend, a u tijeku je provođenje projekta Ecological literacy. Od 1. rujna 2017. godine I. osnovna škola Čakovec provodimo i tri nova projekta. To su Effective Steps to Empathize, Smarter... Greener... Safer... i Young Entrepreneurs in Action. Posebno smo ponosni na projekt Young Entrepreneurs in Action jer je upravo I. osnovna škola Čakovec glavni koordinator i nositelj tog projekta. Svi projekti su dvogodišnji projekti u kojima će učitelji i učenici razvijati suradnju i timski rad unutar škole, s roditeljima i lokalnom zajednicom te na međunarodnoj razini sa svim partnerskim školama.

Također, razvijati ćemo kreativnost i inovativnost u nastavi i izvannastavnim aktivnostima odgajajući nove generacije učenika u duhu tolerancije, prihvaćanja različitosti i prihvaćanja aktivne uloge u društvu. Projekti uključuju i razmjene učenika među partnerskim školama što daje dodatnu vrijednost u odgoju i obrazovanju budućih nositelja društva.

Svi ovi projekti su dio programa Erasmus+ koje financira Europska komisija sa ciljem razvoja suradnje, razmjene primjera dobre prakse između škola u Europi.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju