preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

e-Dnevnik

KEEP INVEST DONATE SPEND

 

 

 

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

 

 

 

 

 

Tražilica
Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
ŠKOLSKI DOKUMENTI
Lista linkova je prazna
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Razvoj poduzetništva i financijske pismenosti: odgovorno upravljanje novcem
Autor: Ivana Ružić, 6. 3. 2018.

Sat smo započeli kratkom raspravom o važnosti rada, ulozi novca i pravima potrošača. Učenici su zaključili da su rad i novac jako povezani jer ako više radiš više novca zarađuješ. No, to ne znači da ćeš tada imati više novca jer netko želi mnogo trošiti, a netko si želi uštedjeti. Smatraju da je važno štedjeti jer si tada možeš priuštiti neke stvari koje su skuplje ili ti novac može osigurati nešto što ti je u nekom  trenutku zaista potrebno ili ti poboljšava kvalitetu životu.

Poučeni iskustvom pojedini učenici su ispričali da su kupili pojedini proizvod koji se pokvario prije nego je prodavač to garantirao jamstvenim listom te da su im u tom slučaju u trgovini zamijenili proizvod.

Kako bi krenuli na igru učenici si izradili novčanice od 10, 15, 20, 25 i 30 kuna i oslikali ih. Svaki učenik je dobio određenu količinu novaca i pijun kojim se kretao po polju. Zatim su bacali kockicu kako bi saznali za koliko polja se pomiču prema naprijed. Kad je stao na određeno polje učenik je mogao odlučiti želi li nešto od ponuđenoga kupiti. Ako se odlučio za kupnju učenik je stavio navedeni iznos na sredinu ploče, a ako nije čekao je ponovno svoj red. Ukoliko je stao na polje TEST ili ŠKOLA izvlačio je karticu i  pročitao naglas napisano.  Za točan odgovor sa sredine ploče uzeo bi 10 kn, a za netočan odgovor bi stavio 15 kn na sredinu ploče. Učenik koji stane na polje DŽEPARAC  pokupio bi sav novac koji se nalazio u sredini ploče, a učenik koji stane na polje kazna ostaje na tom polju dok ne dobije peticu. Učenik kojem je ponestajalo novca mogao je prodati neke svoje predmete suigračima i na taj način zaraditi novac. Pobjedio je igrač koji je prošao cijeli krug i pri tome mu je ostalo najmanje 10 kn.

Na kraju sata poveli smo razgovor o odlučivanju. Učenici su shvatili da su ponekad bili brzopleti pri donošenju odluka o kupnji, da su se ponekad odlučili na kupnju jer ih je prijatelj na to nagovorio. Naučili su da u stvarnom životu treba bolje razmisliti kupuju li nešto jer to oni žele, jer je dobro za njih ili iz razloga jer ih je netko na to nagovorio ili ponukao.

Na karticama ŠKOLA bili su zadaci iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva te su učenici na zabavan način ponovili i uvježbali nastavno gradivo. Bili su intrinzično motivirani jer su željeli zaraditi što više novaca kako bi što dulje ostali u igri. Pozitivno raspoloženi i vrlo aktivni razvijali su kognitivne sposobnosti, suradničke vještine, sposobnost zaključivanja, rješavanja problema te snalaženje u novim nastavnim situacijama.






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju