preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

e-Dnevnik

KEEP INVEST DONATE SPEND

 

 

 

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

 

 

 

 

 

Tražilica
Kalendar
« Siječanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
ŠKOLSKI DOKUMENTI
Lista linkova je prazna
Smarter... Greener... Safer...

Smarter... Greener... Safer... je dvogodišnji projekt iz Erasmus+ KA219 programa sa ciljem razvoja suradnje i razmjene primjera dobre prakse, razvoja inovativnosti i kreativnosti u obrazovanju. 

Projektni ciljevi i zadaci: razvoj ekološke svijesti i poduzetničkih vještina, razvoj digitalnih kompetencija, interkulturalnosti i cjeloživotnog učenja učenika, učitelja, lokalne i međunarodne zajednice.

Nositelj projekta je I Spoleczna Szkola Podstawowa im. Unii Europejskiej w Zamosciu, Zamosc, Poland, a partneri u projektu su: I. osnovna škola Čakovec, Croatia; Istituto Comprensivo Madonna della Camera, Monteperano, Italy; Emäkosken koulu, Nokia, Finland; Agrupamento de Escolas de Vila Nova de Paiva, Vila Nova de Paiva, Portugal.

vijesti
DAN PLANETA ZEMLJA U 3.A RAZREDU
Ivana Ružić / datum: 2. 5. 2018. 07:24

U razredu smo razgovarali o najvećim svjetskim zagađivačima, raspravljali smo kako možemo svojim aktivnostima očuvati svoj okoliš. Učenici su zapisali eko poruke i zalijepili ih na razredni plakat.

Pročitali smo poruke koje su itekako poticajne: npr. Koristimo platnene vrećice, kupujmo proizvode u velikoj ambalaži i velikom pakiranju, odjeću i obuću, koju smo prerasli, poklonimo potrebitima, vozimo se biciklom umjesto automobilom, zasadimo cvijeće i drveće u svom dvorištu ili balkonu, očistimo okoliš škole i bit će nam ljepše. Ovu zadnju poruku smo realizirali isti dan.

Izašli smo na školsko dvorište, s rukavicama na rukama obišli smo okoliš škole, u nadi da ne ćemo pronaći smeće. Neugodno smo se iznenadili što smo napunili cijelu vreću odbačenim smećem. Smeće smo razvrstali u određene vreće koje su postavljene u školskom hodniku. U razredu smo pogledali  film o velikom zagađenju oceana plastikom, zagađenju zraka i vode. Likovna grupa je odlučila izraditi sliku bolesne i zagađene Zemlje, kako bi poslali oštru poruku odraslima: " Zemlju smo učinili bolesnom, izliječimo je kako bismo svi zdravije živjeli!" Za sliku na drvenoj dasci, učenici su donijeli različite materijale: čepove, vunu, gumbe, spajalice, žicu i karton. Materijalom su osmislili kompoziciju slike, planet Zemlja, a na kraju su obojili sliku akrilnim bojama.

Sliku smo objesili u razred kao jaku poruku odraslima i djeci. Idući zadatak likovne grupe je bio izraditi pozitivan eko plakat povodom Dana planeta Zemlje. Sve radove smo prikazali na školskom panou. Svake godine učenici dogovaraju aktivnosti vezane uz očuvanje okoliša. Dogovorili smo novu aktivnost, vezanu uz nagradni natječaj, a to je izrada muzičkih instrumenata od odbačenog i recikliranog materijala. Kada izradimo instrumente, snimit ćemo i svoju eko brojalicu na izrađenim instrumentima. Veselimo se novom izazovu!


[OPŠIRNIJE]



ZELENI TJEDAN
Ivana Ružić / datum: 26. 4. 2018. 08:40

U sklopu Zelenog tjedna učenici 4. d razreda održali su radionicu na temu uređenja prostora naše  I. osnovne škole Čakovec. Iskoristili smo sunčani dan te smo s učenicima 2. d i  3.a  razreda uz pomoć volontera i članova Udruge NOBILIS obojili i ukrasili otpadni školski inventar. Starim i odbačenim vratima vratio se novi sjaj te funkcija u prostoru. Same kreacije će se kasnije montirati na zid u dvorištu škole te će poslužiti za ukras, igru i obogaćivanje samog školskog sadržaja.

Sama radionica održana je u sklopu projekta "Zelena škola" na kojem je naša I. OŠ Čakovec partner sa Udrugom  NOBILIS, a sav radni materijal financiran je od strane Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva koja je ujedno i osigurala financijska sredstva za projekt u sklopu programa "Izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje djece i mladih.

Učenici su i ovog puta uživali radeći višestruko koristan posao. Iskoristio se odbačeni materijal, uživali su u oslikavanju istog i u druženju s prijateljima.

Zahvalni smo udruzi NOBILIS što su nas odabrali za svoje partnere i što s njima već više godine radimo i učimo na drugačiji način.


[OPŠIRNIJE]



SAT ZA PLANET ZEMLJU
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 20:17

Akcija Sat za planet Zemlju nastala je 2007. godine u australskom Sydneyu kada je 2,2 milijuna ljudi i više od 2000 poslovnih subjekata ugasilo svjetla u svojim domovima i tvrtkama kako bi dali svoj glas protiv klimatskih promjena. Akcija se provodi posljednje subote u mjesecu ožujku pozivajući ljude diljem svijeta da navečer od 20,30 do 21,30 ugase svjetla.

I učenici 3. a. razreda uključili su se ovu akciju u suradnji s Zaštitarsko ekološkom organizacijom „Nobilis“. Članovi njihovog tima Goran, Maja i Ana došli su u našu školu i donijeli materijale za izradu svjetiljki koje će učenici navečer upaliti u svojim domovima. Objasnili su učenicima kako svjetlosno onečišćenje nastaje zbog suvišnog rasipanja umjetne svjetlosti zbog čega nastaju štetne pojave za okoliš i ljude. 

Učenici su uz pomoć svojih velikih prijatelja iz „Nobilisa“ izrađivali  svjetiljke od prikupljenih staklenki koje više nisu potrebne u domaćinstvu i na taj način iskoristili otpadno staklo. Naučili su tehniku nanošenja salveta na staklo - decopauge. Posebno su se obradovali kada su u svojim lijepim svjetiljkama upalili male svjećice. Kod kuće su se zajedno s roditeljima pridružili akciji Sat za planet Zemlju.


[OPŠIRNIJE]



EKOLOŠKA NASTAVA NA TERENU
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 12:26

U srijedu, 11. 4. 2018 godine, u organizacije udruge NOBILIS učenici 4. d razreda odradili su terensku nastavu u Žabniku. Terenska edukacija organizirana je s ciljem izvaninstitucionalnog samoodrživog programa obrazovanja. Uspostavljanje izvaninstitucionalnog programa temelji se na „zelenim temama“ kroz koje se djeci približava važnost očuvanja prirode i okoliša. Toga dana u Žabniku smo proveli cijelo prijepodne.

Početak terenske nastave (edukacije) započeli smo s upoznavanjem Regionalnog parka Mura – Drava u Međimurskoj županiji. Uputili smo se prema starom rukavcu rijeke Mure koji se naziva Živa mrtvica. Učenici su imali mogućnost proučavanja vodenih ptica na mrtvici pomoću dalekozora iz promatračnice za ptice. Tom su prilikom vidjeli i prepoznali sivu čaplju i crvenokljunog labuda. Vidjeli su i divlje patke ali i manje životinje poput vretenca i gujavice. Hrabriji među njima „pobliže“ su se družili sa gujavicom pa su je čak i na kratko vrijeme stavili i na dlan. Kasnije smo  poučnim putem prošetali do sadašnjeg korita rijeke Mure. Na rijeci smo kao i na mrtvici vidjeli mnogo zanimljivosti. Jedna od njih je svakako bila dabrova kuća na vodi. Vidjeli smo uživo i razlike između voda stajaćica i voda tekućica. Članovi udruge ukazali su nam na čistoću okoliša. Za čistoću brinu članovi udruge ali i stanovnici koji žive u neposrednoj blizini regionalnog parka Mura – Drava u Međimurju.

Da nema svijesti mještana o važnosti očuvanja okoliša Regionalnog parka bilo bi puno teže park održati u prirodnom, čistom stanju kakav je sada. Suživot ljudi i prirode u izvornom obliku ovdje je na visokom nivou i mještani doista mogu uživati u prirodi. Učenici su uživali i poželjeli više dolaziti u Regionalni park Mura – Drava u Žabniku kako bi ga bolje upoznali i doživjeli u svim godišnjim dobima.


[OPŠIRNIJE]



ZELENA ČISTKA
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 12:23

U petak, 13. 4. 2018. godine s početkom u 12:00 sati započeli smo sa akcijom Zelena čistka u Ulici bana Josipa Jelačića kod stare vojarne u Čakovcu. Akciju smo sproveli u suradnji sa ekološkom udrugom NOBILIS iz Čakovca. Naša je I OŠ Čakovec partner s udrugom NOBILIS u projektu „ Zelena škola“, a učenici 4. d razreda su sudionici i predstavnici naše škole u tome projektu.

Sa članovima Udruge ali i sa drugim mladim volonterima očistili smo dogovoreni okoliš od odbačenog smeća. Iako grad Čakovec već dugi niz godina ima organizirano sortiranje i zbrinjavanje otpada iz tvornica, ustanova i domaćinstava, neodgovornih još uvijek ima. Tako se u prirodi povremeno nađu odbačene stvari koje ga uneređuju i onečišćuju. Učenici su dobili zaštitne rukavice i vreće za smeće i krenuli na posao. Vreće su se vrlo brzo punile, a učenici su sa svakim djelićem očišćenog prostora bili sve više motiviranio za posao. 

Našli su različite odbačene stvari pa su se i sami čisteći osvijestili koliko je okoliš ljepši kada se očisti. Ova akcija mnogo je pomogla da se učenicima bez puno uvjeravanja, praktičnim radom usadi svijest o potrebi za održavanjem čistog okoliša u kojem živimo. Pri povratku u školu sami su bez posebnog poticaja očistili svoju učionicu puno detaljnije nego li su to dosada radili.

U dane koji su prošli od akcije Zelena čistka učenici su samoinicijativno pospremali slučajno ili nenamjerno bačene papiriče u prostorijama škole. Dokaz je to da je sudjelovanje u akciji pripomoglo da se osvijeste o važnosti održavanja čistoće prostora u kojem boravimo.


[OPŠIRNIJE]



OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 12:09

U sklopu projekta Erasmus+ Smarter... Greener... Safer... učenici  7.d razreda Kiara Crnetić, Dijana Zrna, Borna Ciglarić, Karlo Horvat, Lovro Tušek izradili su plakat na temu obnovljivih izvora energije. Istražili su važnost dobivanja energije iz obnovljivih izvora i prikazali njihove prednosti i nedostatke. 


[OPŠIRNIJE]



Swap It Green! - RAZMJENA STVARI
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 12:04

U sklopu projekta Erasmus+ Smarter… Greener… Safer… 6. prosnica 2017. u I. osnovnoj školi Čakovec proveli smo aktivnost Swap It Green! razmjene knjiga, CD-a, slika, stripova, poštanskih maraka, kapa i šalova, rukavica, nakita, ukrasa, igračaka i neoštećene odjeće. 

Zaključno s 5. 12. učenici su stvari za razmjenu donijeli u školu. U zamjenu za broj doniranih stvari učenici su dobili jednaki broj krpica od filca koje su kod razmjene mogli zamijeniti za odabrane stvari.  Učenici viših razreda uključeni u projekt Erasmus+ pomogli su kod organiziranja prostora i razmjene stvari.

O aktivnosti Swap It Green! učenici su bili obaviješteni preko objava na web i facebook stranici I. osnovne škole te  kroz oglasnu knjigu. U akciju Swap It Green! zajedno s učenicima sudjelovali su učitelji i razrednici. Učenici likovne grupe s učiteljicom Elom Vujnović izradili su plakat aktivnosti Swap It Green!. U aktivnosti su sudjelovali učenici 7.d razreda (Kiara Crnetić, Dijana Zrna, Elena Levačić, Borna Ciglarić, Karlo Horvat, Lovro Tušek, Ana Marija Zadravec, Valerija Rožman), 5.b (Asja Kasapović i Leona Janković) i 8.b razreda (Kristijan Topličanec). U akciji Swap It Green! sudjelovalo je oko 250 učenika nižih razreda s razrednicima, te oko 50 učenika viših razreda.

Prikupljeno je oko 500 različitih predmeta od čega je 350 predmeta razmijenjeno a 150 donirano Caritasu župe sv. Nikole biskupa u Čakovcu i Crvenom križu Čakovec s ciljem smanjenja potrošnje i pomoći potrebitima. Voditeljica aktivnosti: Nina Somođi


[OPŠIRNIJE]



SVE O VODI
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:57

U ožujku su  učenici 3. a razreda u tjednu kada obilježavamo Dan voda,  istraživali kakva  svojstva ima voda. Otkrili su koliki je udio morskih i kopnenih voda na planeti Zemlji. Zanimljivo je bilo saznati koliki je udio voda u ljudskom organizmu i pojedinim biljkama. Zajednički su napravili pokuse o stanjima i različitim svojstvima vode kako bi shvatili različite prirodne pojave ovisne o stanjima vode kao što su oblaci, kiša, led i ostali oblici vode koji nastaju tijekom kruženja vode u prirodi.  Uz to su pronašli i demonstrirali vrlo zanimljive pokuse s vodom koji mogu biti korisni u svakodnevnom životu. Najzanimljiviji dio bio je kako voda reagira u doticaju s različitim tvarima. Bilo je to iskustveno i zabavno učenje. Shvatili su koliko je važna voda za život živih bića i saznali kakve posljedice može izazvati zagađenje voda u prirodi. U aplikaciji seesaw izradili su digitalne crteže kojima su naglasili važnost očuvanja i zaštite rijeka i potoka u našem zavičaju.

 

 


[OPŠIRNIJE]



ZELENA ŠKOLA
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:53

U prostoru Knjižnice i čitaonice Nikola Zrinski održano je pred učenicima 3. a i 4. d razreda l. osnovne škole Čakovec predstavljanje ekološke slikovnice "Zelena škola" Zaštitarsko-ekološke organizacije Nobilis. Ovu publikaciju financijski podržava Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva.Slikovnica je namijenjena učenicima za izobrazbu o okolišu, održivom razvoju i zaštiti prirode. Učenici l. osnovne škole Čakovec uključeni su u projekt "Zelena škola: uspostavljanje edukacijskog programa zaštite okoliša i prirode" i ovo je jedan u nizu zajedničkih susreta i aktivnosti koje će zajedno provoditi s Zaštitarsko-ekološkom organizacijom Nobilis.

O posebnostima međimurskih prirodnih ljepota, rijeka Mure i Drave i živog svijeta koji obitava uz njih, učenike je educirala   čuvarica prirode Ivana iz javne ustanove Međimurska priroda. Upoznala ih je sa zaštićenim područjima prirode u Međimurju a posebice s Regionalnim parkom Mura-Drava. Saznali su i da je pak Perivoj Zrinskih u našem gradu dio tih zaštićenih područja. Osobito zanimljivo učenicima bilo je predstavljanje ugroženih životinjskih vrsta. Slušali su glasanje različitih ptica i ostalih životinja. Vrijednost ove edukacije je spoznavanje  kako čovjek može zaštiti prirodni prostor životinja i smanjiti štetne utjecaje čovjeka na okoliš. Najveće uzbuđenje kod učenika izazvale su osušene krljušti životinja koje su mogli dodirivati i promatrati.Na kraju je održan ekološki kviz u kojem su učenici pokazali znanje o različitim međimurskim zaštićenim područjima i živom svijetu  uz rijeke Muru i Dravu. U nastavku suradnje učenika i zaštitara prirode održavat će se različite kreativne radionice i daljnje edukacije. 

[OPŠIRNIJE]



SWAP IT GREEN! - RAZMJENA STVARI
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:35


[OPŠIRNIJE]



ŠTO JE GLOBALNO ZATOPLJENJE
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:32

Učenik Gabriel Murk izradio je u Power Pointu prezentaciju u kojoj je učenicima Ekološke grupe objasnio da se pod globalnim zatopljenjem  smatra  povećanje prosječne temperature zemljine atmosfere i samog planeta Zemlje uzrokovanih učinkom stakleničkih plinova. Upozorio je na katastrofalne posljedice kao što su podizanje razine mora, povećan broj uragana i poplava, povećanje sušnog razdoblja u područjima uz Sredozemno more  ili pak povećanje znatne količine oborina u sjevernijim dijelovima našeg planeta. Te posljedice dovode do narušavanja ljudskog zdravlja kao i nestanak pojedinih biljnih i životinjskih vrsta. Fotografijama je zorno prikazao smanjenje površine Ledenjaka Grinnell u zadnjih 100 godina.

Filmom o globalnom zagrivanju učenici su uvidjeli da topljenje ledenjaka i povećanje požara dovodi do gubitka staništa za mnoge životinjske vrste te su shvatili koliko je važno ozbiljno pristupiti ovom problemu. 

Kako bi  učenici aktivno preispitali sebe i aktivno razmišljali dobili su zadatak da se olujom ideja  prisjete svega što znaju ili što su danas zapamtili  o „Globalnom zatopljenju“. Svaki učenik došao je pred ploču zapisati, prema njihovom mišljenju, važanu ključnu riječ koja će im pomoći kod pisanja referata o globalnom zatopljenju. Nakon što su napisali referate učenici su ih glasno čitali,a zatim zajednički komentirali.

Zaključili su da je važno proširivati svoje znanje o okolišu, štedjeti električnu energiju u svojim domovima i našoj školi, vožnju automobilom zamijeniti biciklom, povećati sadnju drveća koje upija otpadne plinove iz zraka, reciklirati, sortirati te da kupnjom električnog automobila Mete Rimca mogu pridonijeti zaštiti i čuvanju okoliša.  Nova saznanja o zaštiti okoliša učenici će u budućnosti međusobno podijeliti što će doprinijeti boljitku svih živih bića jer su svi u životnoj zajednici međusobno povezani i ovisni jedni o drugima.


[OPŠIRNIJE]



Kako zaštititi ozonski omotač?
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 14:54

Učenici 4. b razreda su na satu prirode i društva  i likovne kulture obilježili vrlo važan dan za našu planetu i život nas koji živimo na njoj. Učimo o očuvanju planeta Zemlje i ozonskom omotaču koji nas štiti od prevelike količine zračenja Sunca Crne rupe koje su nastale dosadašnjim uništavanjem i prekomjernim zagrijavanjem planete, već nam sada pokazuju svoju opasnu i nezaustavljivu moć. Visoke temperature, užasno hladne zime i velike količine padalina, brzo topljenje leda, posljedica su ljudskog nemara i odnosa prema problemu.

 

Želimo li zaustaviti širenje ozonskih rupa i pretjerano zagrijavanje planete Zemlje moramo djelovati već sada, odmah, a učenici zaključuju već kasnimo….

 


[OPŠIRNIJE]



Kako smanjiti zagađenja okoliša?
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 14:37

U sklopu Erasmus+  projekta želimo razviti ekološku pismenost i osvijestiti ulogu čovjeka u očuvanju  okoliša. Učenici 3. a upoznali su se s ponašanjima ljudi u suvremenom potrošačkom društvu.

Važno je osvijestiti što čini gomilanje otpada prirodnom okolišu. Čovjek treba promijeniti svoje potrošačke navike i unaprijed planirati kako će postupati s otpadom. Učenici su izradili savjete za sprječavanje gomilanja otpada i   prijedloge za smanjenje zagađenja okoliša. Istaknuli su koliko je važno koristiti štedne žarulje, smanjiti upotrebu i gomilanje plastike, koristiti reciklirane materijale, planirati kupovinu neophodnih stvari, smanjiti upotrebu svih vrsta ambalaže i pri tom pripremati zdravu hranu te utjecati i na zdravlje čovjeka, razvrstavati otpad, koristiti prirodne izvore energije itd. Svoja saznanja prikazali su porukama i crtežima na plakatu. Nastojat će svojim ponašanje davati primjer kako  poboljšati odnos ljudi prema okolišu i ekološki razmišljati.  

  


[OPŠIRNIJE]



Priča novinskog papira
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 14:32

Na satu likovne kulture u 4.b koji živi „zeleno“ ispričali smo priču iz šume iz koje su došetali papiri u naše likovne mape. Da bi sačuvali koje drvo ovaj puta smo upotrijebili novinski papir na kojem su nastali novi radovi posvećeni Zemlji iz koje crpimo sve resurse i energiju. Zemlji koja nam daje vodu i hranu. Zemlja koja nam daje život. Zemlja koju gušimo i iscrpljujemo. Zemlja koju iskorištavamo i  koja nam ništa ne naplaćuje. 

 

 


[OPŠIRNIJE]



Razvoj ekološke pismenosti na nastavi hrvatskog jezika
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 14:09

Eko eko Hrvoje Hitreca došetao je u 4.b razred i ponovno upozorio učenike da moraju djelovati i upozoriti svoje prijatelje da čuvaju naš planet za generacije koje dolaze. Pazimo da ne bude prekasno  i da se ne dogodi da više nema pomoći da shvatimo da je prekasno.

  

    


[OPŠIRNIJE]



Razvoj vještina za buduća zanimanja
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 21:11

U sklopu Erasmus projekta učenici 4. b razreda govorili su o vještinama potrebnima za rad. Djeca danas odrastaju u sigurnosti svojih soba opremljenih računalom, Play Stationom, mobitelom koji ih uče na brzu i lako dostupnu zabavu lišenu mašte i kreativnosti. Potičemo ih da uče što više, vodimo ih na dodatne aktivnosti koje će im dati potrebna znanja.

U toj najboljoj namjeri zaboravljamo na sposobnosti, vještine i kompetencije koje je potrebno razvijati od ranog djetinjstva. Učenici današnjice neće imati prilike razviti ih jer nitko ne postavlja takve zahtjeve pred njih.

Koje osobine su potrebne za uspjeh?

Neovisno mišljenje
Preuzimanje rizika
Razvijena mašta
Pažnja i koncentracija
Moć učenja iz neuspjeha
Fleksibilno mišljenje
Znatiželja
Donošenje odluka
Originalnost i kreativnost
Rješavanje problema
Suradljivost
Ustrajnost
Govorne kompetencije

Zato su učenici uzeli pile, turpije i brusni papir u svoje ruke te pripremili  i obradili drvene daščice  za oslikavanje. U prašnjavoj atmosferi i pokojim iverom u prstima dokazivali su čija daščica je bolja. Novo iskustvo u radu i vrijednost nacrtanih minijatura završile su na humanitarnom sajmu. A učeničko iskustvo i zadovoljstvo potiče ih na nove radne izazove i stjecanje vještina. 


[OPŠIRNIJE]



KAKO SMANJITI POTROŠNJU ENERGIJE
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 20:26

[OPŠIRNIJE]



Učenje o drugim kulturama i njihovoj baštini u 3.d
Ivana Ružić / datum: 5. 12. 2017. 08:19

Učenici 3. d razreda su se prvo upoznali s Poljskom, zahvaljujući učiteljičinom boravku u spomenutoj zemlji kroz projekt Erasmus+ , Smarter...Greener...Safer. Na drugom  satu su učenici odabrali zemlju koju će istraživati, te prezentirati na plakatu. Zemlje koje su uključene u projekt Smarter...Greener...Safer..su: Portugal, Italija, Finska, Poljska i Hrvatska.

      

Nakon dogovora tko i kako će raditi plakat, učenici su se podijelili u grupe. Dogovorili smo što će biti prezentirano na plakatu. Nakon izrađenog plakata, učenici su nas upoznali s podacima koje su istražili o zemlji, te su završili prezentaciju pozdravima na stranim jezicima. Zanimljive plakate smo stavili na razredni pano.


[OPŠIRNIJE]



JESEN U 3.A
Ivana Ružić / datum: 28. 11. 2017. 12:27

Jesen je u 3. a razredu obilježena na različite načine.

U stihovima Ratka Zvrka „Kad su laste odlazile“ i Dobriše cesarića“Kasna jesen“ upoznavali su ljepotu pjesničke riječi koja dočarava jesenske slike. Usporedili su ranu i kasnu jesen promatrajući vremenske prilike i izgled prirode.   

I sami su se okušali u pisanom stvaranju o jeseni. Najprije su promatrali jesen u svojem okolišu i probali je percipirati različitim osjetilima. Opisivali su boje, mirise i zvukove u prirodi i u našem gradu.

Nakon toga su pisali stihove i sastavke o jeseni. Napisali su svoje vlastite doživljaje jeseni opisujući njenu ljepotu i bogatstvo. Uz svoje literarne radove nacrtali su ilustracije.  Na satu likovne kulture radili su otisak obojenih listova u tehnici monotipija. Likovni zadatak je bio pomoću lišća prikazati kromatski kontrast boja. Na satu glazbene kulture pjevali smo "Žutu pjesdmu".  U svim su aktivnostima učenici bili kreativni.


[OPŠIRNIJE]



20. listopada, Dan jabuka
Ivana Ružić / datum: 28. 11. 2017. 11:37

Projektni dan u 3.d razredu: Učenici su istražili i prezentirali znanje o jabukama Međimurja na  plakatima, čitali su napisane pjesme i priče o jabuci, pokazali na fotografijama berbu jabuka u voćnjacima, pročitali rezultate istraživanja o tome koliko često ukućani jedu jabuke.

Učenica 7. razreda Sara Petek  je pročitala priču Dvije jabuke. U školskoj dvorani smo igrali štafetne igre s jabukama. Naučili smo pjevati i plesati pjesmu Jabuko, jabučice.

Ljepote jabuka učenici su prikazali slikajući ih akromatskim i kromatskim bojama. Zahvaljujući vrijednim rukama mama i baka, počastili smo se pitom od jabuka i jabučnim sokom. 


[OPŠIRNIJE]



POSJET BANCI
Ivana Ružić / datum: 28. 11. 2017. 10:26

Učenici 4.a razreda sa svojom učiteljicom na satu razrednika razgovarali su o štednji.

Štedjeti se može na mnogo načina i različite stvari. Štedimo električnu energiju, vodu, struju, plin, tako odgovorno doprinosimo  stabilnosti  kućnog budžeta. Novac koji se uštedi odgovornim ponašanjem najsigurnije je čuvati u banci, pa su učenici 31. 10. na Svjetski dan štednje posjetili OTP banku. 

Prije posjete smislili su zanimljiv slogan:

ŠTEDJETI ZNAJU

SVI MOJI ZNANCI,

ŠTEDE SVI ONI

U OTP BANCI.

U poučnom posjetu učenici su naučili puno važnih i zanimljivih stvari pa smo stečeno znanje iskoristili na satu matematike gdje smo napravili prve korake financijske pismenosti.


[OPŠIRNIJE]



POSJET ČAKOVEČKIM MLINOVIMA
Ivana Ružić / datum: 13. 11. 2017. 07:57

U sklopu projekta: Smarter... Greener..Safer... učenici 4. d razreda su obilježili  Dane kruha u suradnji s Čakovečkim mlinovima. Bili smo gosti u njihovom Play Cafe.

Voditeljica nam je prikazala prezentaciju izrade kruha u cjelokupnom procesu. Cijelo pogon je kompjutiziran i malo je poslova koji se obavljaju ručno. Učenicima je bilo zanimljivo gledati robota koji prevozi kruhove od jednog procesa do drugog. Prvi puta su vidjeli kako se izrađuju urezi na gornjoj strani kruha. To je jedan od rijetkih poslova koji nije kompjuteriziran i rade ga pekari ručno. No oni su toliko spretni i brzi da su učenici bili zadivljeni njihovom vještinom.

Tehničar Čakovečkih mlinova pokazao nam je od kojih se žitarica  u Međimurju izrađuju brašna. Vidjeli smo kukuruzno, pšenično i raženo brašno. Saznali smo i da se od pšenice izrađuje više vrsta brašna: bijelo, polubijelo i integralno.

Nakon usvajanja  teoretskog znanja krenuli smo na praktičan dio. Doslovno smo zavrnuli rukave i privezali pregače. Tijesto nas je čekalo pripremljeno. Uz detaljne i korisne upute tehničara krenuli smo u izradu svojih peciva. Svako pecivo bio je jedan mali unikat. Izradili smo: kiflice, pletenice, klipiće, kruščiće pa čak i jednu zdravu picu.

Dok smo čekali da se ispeku naša peciva odmorili smo se uz popularni, zdravi sendvič Play Cafea Vrući pas i poigrali se u njihovoj višenamjenskoj igraonici. Sa ispečenim proizvodima, novim znanjima i puni lijepih doživljaja vratili smo se u školu. Uvjerili smo se da se nastava ne mora uvijek izvoditi samo u učionicama i da su raznovrsni načini stjecanja znanja.


[OPŠIRNIJE]



ZELENA ENERGIJA
Ivana Ružić / datum: 2. 11. 2017. 12:27

Energetske potrebe svijeta svakodnevno se povećavaju i stanje u kojem se oslanjamo na energetski potencijal fosilnih goriva poput ugljena, nafte ili plina u potpunosti je neodrživo.

U doba industrijske revolucije naglo je poraslo korištenje fosilnih goriva kao pokretača promjene. Bio je bitan jedino nekontrolirani rast i razvoj industrije, a sada kada smo zreliji i odgovorniji kao društvo vrijeme je da preuzmemo odgovornost za svoje postupke i istražimo alternativne načine dobivanja energije. 

Radi se o zelenoj energiji. U njoj zapravo nema ništa alternativno, to je najprirodniji mogući način dobivanja energije. U zelenu energiju ubrajamo sve obnovljive izvore energije.

To su oni koji se ne mogu iscrpiti i daju čistu energiju bez štetnih posljedica po okoliš i naše zdravlje. Vjetar, voda i sunce uglavnom su pokretači ovog, ne tako novog, načina iskorištavanja energije.

Svi obnovljivi izvori energije na neki su način indirektno povezani sa sunčevim zračenjem. Ono Zemlji šalje 15.000 puta više energije no što joj je potrebno, samo je trebamo znati zauzdati i pretvoriri u nama potrebne oblike energije.

Bojazan oko energetske krize natjerala je vlade mnogih zemalja ili zajednica zemalja kao što je EU da porade na svom energetskom planu i povećaju postotak energije koji dolazi iz obnovljivih izvora.

Iako su često isprike za slabo korištenje zelene energije bile da se na taj način ne može proizvesti dovoljna količina energije potrebna današnjem društvu, energetski potencijal npr. energije vjetra pet je puta veći od ukupne današnje proizvodnje energije tako da su takve tvrdnje u potpunosti neutemeljene.

Multimedijalne prezentacije o zelenoj energiji učenika 8.d razreda pogledajte u privitku.


[OPŠIRNIJE]



GOSPODARENJE ELEKTRONIČKIM OTPADOM
Ivana Ružić / datum: 28. 10. 2017. 07:14

EE otpad su uređaji koji za svoj rad koriste električnu energiju, a koji vam iz bilo kojeg razloga više ne trebaju. Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Republike Hrvatske donijelo je 2007. godine Pravilnik o gospodarenju otpadnim električnim i elektroničkim uređajima i opremom. Sustav odvojenog sakupljanja otpada je nužan kako bi se smanjila količina otpada na odlagalištima, a ujedno izdvojila korisna sirovina iz otpadnih stvari koja je učestalo završavala na odlagalištima. Osnovne kategorije EE otpada su: mali kućanski uređaji, veliki kućanski uređaji, mali električni alati, audio i video uređaji, IT uređaji, uređaji na baterije...

Učenici 8.c razreda istražili su što je elektronički otpad, načine na koji ga treba pravilno odlagati, važnost i mogućnosti recikliranja. Svoja saznanja prikazali su u obliku multimedijskih prezentacija izrađenih u alatu Microsoft Powerpoint. Posebnost u izradi prezentacije je korištenje dodatka Office Mix koji omogućuje stvaranje interaktivnosti prilikom izlaganja u obliku kvizova i anketa sa različitim vrstama pitanja (višestruk odabir, točno/netočno, slobodni odgovori, itd.) 

Radove učenika pogledajte u prilogu vijesti.


[OPŠIRNIJE]



ISTRAŽIVANJE
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:40

[OPŠIRNIJE]



Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja, gospođa Lidija Kralj posjetila I. OŠ Čakovec
Ivana Ružić / datum: 10. 10. 2017. 15:23

U petak, 6. listopada u I. osnovnoj školi Čakovec je svečano obilježen početak Europskog tjedna programiranja. Tom prigodom školu je posjetila gospođa Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja dr. sc. Blaženke Divjak. Gošću su dočekali Ivana Ružić, učiteljica informatike i EU Code Week predstavnica za RH, Boris Jeđud, učitelj i predsjednik školskog odbora, Branko Vujnović, učitelj tehničke kulture.

Gospođa Kralj upoznala je učenike, školu i najnoviju IKT kojom je od ove školske godine opremljena škola. I. osnovna škola Čakovec prva je škola u Hrvatskoj koja u nastavi koristi Osmo i Ozobotove i time učenicima omogućuje usvajanje znanja i vještina iz gotovo svih predmeta na zabavan i inovativan način.

Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Džepni robot, Ozobot, maleni je robot kojeg učenici mogu programirati linijama u različitim bojama, u vizulanom blok editoru OzoBlockly. Riječ je o malenom uređaju visokom 2,5 centimetara koji može pratiti crte, reagirati na boje, mijenjati brzine, donositi odluke i komunicirati s korisnicima. Robot za čitanje digitalnih zaslona i ostalih površina koristi svjetlosne senzore. Ozobot je dizajniran za rad na zaslonima tableta i pametnih telefona, ali i na površinama koje ne emitiraju svjetlost, kao što je papir.

Učenici su predstavili zabavne uređaje i načine rada na njima, a svoju kreativnost su predstavili i 3D modeliranjem i ispisom pomoću 3D pisača i 3D olovaka. 3D tisak potiče kreativnost i inovativnost omogućujući svakom učeniku da svoju ideju ili koncept ispita i istraži u fizičkom, stvarnom prostoru. Također, 3D tisak njeguje i potiče različite pristupe učenju – vizualni jer podrazumijeva skiciranje, dizajniranje i modeliranje određenih 3D objekata; kinestetički jer podrazumijeva konkretan manuelni rad; logički (matematički) jer podrazumijeva istraživanje i rješavanje određenih problema; socijalni jer podrazumijeva razmjenu ideja, pristupa i rješenja; konstruktivistički jer potiče planiranje i oblikovanje novih ideja i pojmova kroz kritičko mišljenje.

Gospođa Lidija Kralj upoznala je projekte, akcije i inicijative koje se već niz godina provode u najvećoj i najstarijoj međimurskoj školi: Naj-akcija Grada Čakovca, Erasmus+ Smarter… Greener… Safer…, Ecological literacy, Young Entrepreneurs in Action i . Svako slavlje pa i ovo prigodno je obilježeno rezanjem #code EU torte.


[OPŠIRNIJE]



Učenje na zabavan način uz Osmo u I. osnovnoj školi Čakovec
Ivana Ružić / datum: 6. 10. 2017. 07:33

I. osnovna škola Čakovec, najveća je i najstarija škola u Međimurju, ali i jedna od vodećih hrvatskih škola u primjeni informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi. Jedna je od prvih dvadeset e-škola u Hrvatskoj te među rijetkim školama u Hrvatskoj koja četvrtu godinu za redom aktivno koristi iPad lab u nastavi.

Za uspjeh na putu prema školi za 21. stoljeće najviše su zaslužni učiteljice i učitelji koji spremno prihvaćaju nove izazove uz podršku ravnatelja Siniše Stričaka. Desetak učiteljica i učitelja kontinuiramo se usavršava u primjeni tehnologije na suvremen i inovativan način obogaćujući nastavni proces najsuvremenijim pametnim dodacima, robotima i drugim sličnim uređajima. Prethodnih dana, učiteljice i učitelji sudjelovali su na edukaciji za korištenje Osma u nastavi. Oprema i edukacija nabavlja se iz programa Europske unije u suradnji s partnerskim školama diljem Europe razmjenjujući iskustva i gradeći čvrstu suradnju sa zajedničkim ciljem: mijenjanje obrazovanja za buduća zanimanja naših učenika na čvrstim temeljima interkulturalnosti i suradnje.

Od ove školske godine iPad lab I. osnovne škole Čakovec obogaćen je pametnim dodacima Osmo. Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Set Coding Awbie koristi praktične fizičke blokove za kontrolu Awbiea, razigranog lika koji voli ukusne jagode. Svaki blok je naredba za kodiranje koja usmjerava Awbie na čudesnu avanturu s jagodom, a kod učenika razvija algoritamski način razmišljanja, logiku i vještine rješavanja problema. Numbers je set koji omogućava učenje matematičkih vještina na način da učenici dodaju, broje i množe pločice s otisnutim brojevima kako bi pogađali brojeve u mjehurićima. Pogađanjem broja u mjehuriću učenik će osloboditi ribu i dozvoliti joj ulazak u more. Uz aplikaciju Masterpiece učenicima je omogućen razvoj vještina crtanja i umjetničkog izražavanja. Odabranu sliku Masterpiece pretvara u linije koje treba slijediti, pomažući u stvaranju prekrasnih crteža. Također, Masterpiece omogućava pravilno učenje pisanja i oblikovanja slova kod najmlađih učenika. Aplikacija Newton potiče vještine kreativnog rješavanja problema koristeći bilo koji predmet iz okoline ili pomoću papira i flomastera, jednostavno postavljanjem objekta/crteža ispred zaslona učenik upravlja sadržajem na tablet uređaju i vodi određene kuglice u ciljane zone. Tangram je aplikacija koja potiče prostorne relacijske sposobnosti, navodeći učenika da uz pomoć drvenih kockica slaže zadane oblike, a popularno se naziva i «brain fitness». Uz aplikaciju Words učenici uče pravopis i kritičke sposobnosti razmišljanja.

Koja je odgojna vrijednost svake aplikacije/igre? Osmo potiče učenje u ključnim područjima kao što su: kreativno rješavanje problema, umjetnost, STEM (znanost, tehnologija, inženjering i matematika) i razvoj suradničkog učenja. Učenicima je omogućen razvoj digitalnih vještina ali i usvajanje znanja, vještina, razvoj sposobnosti i stavova iz gotovo svih područja koristeći metode istraživanja, stvaranja i suradnje.

Nabava uređaja financirana je iz sredstava Erasmus+ programa koje provodi naša škola u svrhu razvoja kreativnosti inovativnosti u nastavi te razmjeni iskustava sa stranim partnerima.


[OPŠIRNIJE]



Smarter... Greener... Safer... prvi transnacionalni sastanak u Zamoscu
Ivana Ružić / datum: 6. 10. 2017. 07:32

Od 1. do 4. listopada 2017. godine u slikovitom gradu Zamoscu u Poljskoj, održan je prvi transnacionalni sastanak partnera u projektu Smarter… Greener… Safer… koji je dio programa Europske komisije za razmjenu primjera dobre prakse, razvoj suradnje i kreativnosti između škola, Erasmus+ KA219. Na sastanku su aktivno sudjelovale i dvije predstavnice iz Hrvatske Jasminka Štefić i Ivana Ružić, koordinatorica projekta u I. osnovnoj školi Čakovec.

Smarter… Greener… Safer… je dvogodišnji projekt u kojem sudjeluju škole iz Poljske, Italije, Portugala, Finske i I. osnovna škola Čakovec. Aktivnosti u projektu osmišljene su na način da učitelji i učenici iz svih partnerskih škola zajednički razvijaju vlastitu ekološku pismenost, poduzetničke i digitalne vještine,  vještine prezentacije i izražavanja na engleskom jeziku, razvijaju samopouzdanje, suradnju, kreativnost i inovativnost.

Prvi transnacionalni sastanak održan je sa ciljem dogovaranja i planiranja svih projektnih aktivnosti kako bi se ostvarili unaprijed planirani ciljevi i rezultati te mobilnosti učenika u sve partnerske škole. Tijekom mobilnosti, učenici i učitelji imati će priliku upoznati obrazovni sustav i načine rada u partnerskim školama, upoznati načine života svoj vršnjaka, kulturu, tradiciju, povijest i posebnosti regija u kojima se nalaze škole. Dvadesetak učenika i učitelja iz I. osnovne škole Čakovec u slijedeće dvije godine otputovati će u Italiju, Finsku, Portugal i Poljsku, a u svibnju 2019. godine će ugostiti svoje partnere u Čakovcu.

Na sastanku u Zamoscu svi sudionici su upoznali partnersku školu, grad i regiju Zamosc, organiziran je prijem kod gradonačelnika te je održan niz projektnih sastanaka i radionica kroz koje su sudionici naučili načine međupredmetnog učenja i poučavanja koje će primjenjivati u daljnjim aktivnostima. Svatko od sudionika predstavio je i svoju školu tako su predstavnice I. osnovne škole Čakovec predstavile našu školu, grad i regiju, predstavile i podijelile radove naših učenika. 

 


[OPŠIRNIJE]



EUROPSKI DAN JEZIKA
Ivana Ružić / datum: 27. 9. 2017. 09:05

Prije 16 godina na inicijativu Vijeća Europe 26. rujna obilježava se kao Europski dan jezika. Tim povodom gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač primio je učenike I. osnovne škole iz Čakovca, gdje je obilježavanje ovog dana dio aktivnosti u sklopu četiri Erasmus+ projekta koje trenutno provode.

Pedesetak učenika nižih razreda, zajedno sa svojim učiteljicama gradonačelniku je predstavilo razglednice koje su poštom poslali svakoj od ukupno 19 stranih partnerskih škola.

Učenici Dječjeg forma osmislili su dvojezičnu eko slikovnicu, vezanu uz Eko patrolu koji su tijekom prošle školske godine provodili učenici.  Izrađeno je i niz multimedijalnih čestiti i animacija sa motivima Republike Hrvatske, koje su objavljene na mrežnim stranicama škole.

Prema riječima učiteljice i koordinatorice aktivnosti vezane uz projekte Ivane Ružić, škola preko europskih projekata nastoji učenicima omogućiti upoznavanje drugih zemalja, jezika i običaja, a učitelji koji sudjeluju u projektu dobivaju korisna saznanja kako izgledaju drugi obrazovni sustavi.

Gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač istaknuo je da je I. osnovna škola ponajbolja u gradu u provođenju europskih projekata. Obilježavanja poput ovog učenicima omogućuju nova iskustva te učenje na drugačiji i zanimljiv način. Stjecanje znanja o različitostima, nova prijateljstva koja nisu vezana samo uz školu i grad u kojem žive vrlo su važna, te učenicima omogućuju nove spoznaje koja će im u budućem životu itekako koristiti, rekao je, među ostalim, gradonačelnik Kovač.

I. Osnovna škola Čakovec najveća je škola u Gradu Čakovcu i Međimurskoj županiji, te ju pohađaju i učenici drugih nacionalnosti. Predstavili su se učenici mađarske, španjolske, albanske, ruske i poljske nacionalne manjine i to na svom materinjem jeziku.

Ravnatelj I. osnovne škole Siniša Stričak i gradonačelnik Kovač uručili su nagrade trojci učenika čiji su likovni radovi odabrani u projektu Ecological Literacy. To su Nela Levačić, Mateo Demario Časni i Elena Šarić.

Treba napomenuti da je cilj Europskoga dana jezika osvijestiti važnost jezika kao jednog od najznačajnijih identiteta naroda i čovjeka. Na svijetu postoji više od 6000 jezika, samo ih u Europi ima više od 220, a njegovanje jezične raznolikosti i čuvanje jezične baštine nije važno samo zbog promicanja kulturne različitosti i tolerancije, već i zbog opasnosti od izumiranja gotovo polovice svjetskih jezika. 

VIDEO

VIDEO

VIDEO


[OPŠIRNIJE]



UVODNA KONFERENCIJA ZA MEDIJE
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:33

4. rujna 2017. na prvi dan nastave u školskoj godini 2017./2018. u I. osnovnoj školi Čakovec održana je konferencija za medije. Na konferenciji su ravnatelj škole Siniša Stričak i gradonačelnik grada Čakovca Stjepan Kovač, najavili početak nove školske godine, predstavili planove i suradnju te svim učenicima i učiteljima poželjeli mnogi uspjeha u učenju i radu.

Na konferenciji je ravnatelj Siniša Stričak predstavio I. osnovnu školu Čakovec kao vodeću školu u našoj regiji po broju i uspjehu u provođenju međunarodnih projekata. I. osnovna škola Čakovec uspješno je provela i završila dva Erasmus+ projekta European Goodwill Cup i Keep Invest Donate Spend, a u tijeku je provođenje projekta Ecological literacy. Od 1. rujna 2017. godine I. osnovna škola Čakovec provodimo i tri nova projekta. To su Effective Steps to Empathize, Smarter... Greener... Safer... i Young Entrepreneurs in Action. Posebno smo ponosni na projekt Young Entrepreneurs in Action jer je upravo I. osnovna škola Čakovec glavni koordinator i nositelj tog projekta. Svi projekti su dvogodišnji projekti u kojima će učitelji i učenici razvijati suradnju i timski rad unutar škole, s roditeljima i lokalnom zajednicom te na međunarodnoj razini sa svim partnerskim školama.

Također, razvijati ćemo kreativnost i inovativnost u nastavi i izvannastavnim aktivnostima odgajajući nove generacije učenika u duhu tolerancije, prihvaćanja različitosti i prihvaćanja aktivne uloge u društvu. Projekti uključuju i razmjene učenika među partnerskim školama što daje dodatnu vrijednost u odgoju i obrazovanju budućih nositelja društva.

Svi ovi projekti su dio programa Erasmus+ koje financira Europska komisija sa ciljem razvoja suradnje, razmjene primjera dobre prakse između škola u Europi.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju