« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Učiteljica kemije Renata Najman osmislila je i provela istraživanje pod nazivom Zadovoljstvo učenika nastavom na daljinu iz kemije I.osnovne škole Čakovec koje je realizirano u periodu od 23. do 26. lipnja 2020. godine među učenicima sedmih i osmih razreda.
Nastava na daljinu, prema odluci ministrice B.Divjak, u svim je školama u RH održana u periodu od 16.3. do 26.6.2020. zbog epidemioloških mjera a zbog prevelike opterećenosti sustava Microsoft Teams nije mogla biti održavana u realnom vremenu.
Svrha istraživanja bilo je stjecanje uvida u zadovoljstvo(nezadovoljstvo) učenika realizacijom nastave na daljinu iz kemije te na temelju dobivenih rezultata pokušati pronaći bolji način aktivnijeg uključivanja učenika u nastavni proces u situacijama kada se nastava mora održavati na daljinu.
U istraživanju je sudjelovalo 127 (66,84%) učenika od ukupno 190 koliko ih je pohađalo sedmi odnosno osmi razred u I.oš Čakovec u školskoj godini 2019./2020. Sedamdesetdvoje (56,7%) učenika bilo je iz sedmih a 55 iz osmih razreda. U ispitivanom uzorku bilo je 53% ženskih i 47 % muških učenika što približno odgovara udjelu spolova u ukupnom broju učenika (54 % ženskih i 46% muških učenika. Anketa se sastojala od 20 pitanja i bila je anonimna.
Rezultati
Analizom odgovora na tvrdnje ( Učiteljica se trudila dobro objasniti gradivo.Imao/imala sam dosta dodatnih zadatka za provjeru usvojenosti gradiva.Dobiveni zadatci bili su primjereni (niti prelagani niti preteški).Imao/imala sam dovoljno vremena za izvršavanje zadataka. ) može se zaključiti da su učenici bili zadovoljni načinom izvođenja nastave, odabirom zadataka i roka za izvršavanje istih. Zadatke su dobivali jednom tjedno, prema rasporedu a trebali su ih završiti u roku tjedan dana. Samo dva učenika (1,6%) smatra da nije bilo dovoljno vremena a 5,5 % (7 učenika) samatra da zadaci nisu bili primjereni.
Uspoređivanjem rezultata na tvrdnje ( Zadatke sam odrađivao/odrađivala samostalno. Kopirao/kopirala sam radove drugih učenika bez njihova znanja.Kopirao/kopirala sam radove drugih učenika uz njihovo znanje i dozvolu. ) može se zaključiti da je u potpunosti samostalno bilo 73,2% učenika a 2,4% uopće nije. Dakle, 26,8 % učenika nije bilo samostalno (uvijek ili povremeno). Pet anketiranih učenika u potvrdilo je da je kopiralo zadaće drugih učenika bez njihova znanja a 21 učenik to je uradio uz dozvolu autora pa se može zaključiti da je 20,5% učenika prepisivalo tuđe radove uvijek ili povremeno. Kako je 26,8 % učenika izjavilo da nisu bili samostali moglo bi se zaključiti da su većinom scoju nesamostalnost odradili prepisivanjem a samo 6,4 % je potražilo pomoć radi boljeg razumijevanja gradiva. S druge strane, 20 % učenika izjavilo je da je tražilo pomoć od nekog od ukućana.
Rezultati svakako pokazuju da je učenicima nedostajala komunikacija s učiteljicom i ostalim sudionicima nastavnog procesa. Samo 11 % učenika smatra da im nije nedostajao razgovor.
Izjašnjavanja na prethodne dvije tvrdnje (Nakon završene nastave na daljinu, moje znanje iz kemije jednako je znanju kakvo bi bilo i u slučaju organizirane „obične“ nastave. Nakon završene nastave na daljinu, moje znanje iz kemije je lošije nego bi bilo u slučaju organizirane „obične“ nastave. ) potvrđuju da je 13% učenika u potpunosti, a 54 % djelomično svjesno kako je znanje koje su stekli u nastavi na daljinu lošije od znanja koje bi stekli na nastavi u razredu čime potvrđuju da rad u nastavi na daljinu nisu shvatili ozbiljno.
Na pitanje koji od dobivenih materijala su im najviše koristili učenici su se izjasnili ovako:
Na kraju, napisali su prijedloge kako poboljašati ovakav oblik nastave; što bi promijenili...Neki od odgovora su:
- Videa u kojim naša učiteljica objašnjava novo gradivo
-neznam