« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U današnjem „svepovezanom“ svijetu osnovna digitalna pismenost jedna je od temeljnih kompetencija, posebno za djecu i mlade. Moramo razumjeti što se nalazi iza zaslona našeg računala i pametnog telefona, na koje načine svakodnevno koristimo umjetnu inteligenciju, kako funkcioniraju društveni mediji. Digitalizacija mijenja načine na koje radimo i učimo, mijenjaju se vještine potrebne za obavljanje svakodnevnih aktivnosti, učenje i cjeloživotno učenje. Potražnja za ICT-om stručnjaka raste. Više od 65% današnjih učenika će raditi na poslovima koji danas još ne postoje. Već danas, 90% zanimanja traži dobro razvijene digitalne vještine, što uključuje i programiranje. Vođeni ovih i drugim sličnim saznanjima, I. osnovna škola Čakovec je razvila dvogodišnji projekt međunarodne suradnje za razmjenu iskustava i primjera dobre prakse te razvoj novih inovativnih obrazovnih materijala namijenjenih učiteljima i učenicima starosti od 10 do 15 godina.
Erasmus+ Computational Thinkning and Coding – Literacy of the Future, ime je projekta u kojem surađuju dvije škole iz Portugala, škole iz Turske i Grčke, a glavni nositelj je I. osnovna škola Čakovec. Svi partneri imaju različita bogata iskustva u području poučavanja računalnog razmišljanja i programiranja, a zajednički izrađuju inovativne scenarije poučavanja, video lekcije, programske i robotičke problemske zadatke koji uključuju korištenje Raspberry PI, Arduina, Ergobota, Ozobota, Codey Rockya, izradu 3D modela i drugih sličnih uređaja i alata.
Od 19. do 29. studenog 2020. obilježen je Europski tjedan robotike diljem Europske unije. Europski tjedan robotike je inicijativa pokrenuta 2012. godine sa sjedištem u Bruxellesu za sve dionike europske robotike. Cilj inicijative je jačanje europske konkurentnosti i osiguravanja industrijskog vodstva proizvođača, dobavljača i krajnjih korisnika sustava i usluga temeljenih na robotskoj tehnologiji. Interes za robotiku, programiranje i općenito STEM područje razvija se i njeguje od najranije dobi pa se posebna važnost pridaje što većem uključivanju obrazovnih ustanova.
Naša Škola aktivno se uključila u obilježavanje Europskog tjedna robotike i na taj način još jednom istaknula važnost razvoja digitalnih vještina i vještina iz područja STEM-a. Europski tjedan robotike obilježili smo nizom radionica izrade i programiranja robota Lego Spike Prime, Lego WeDo 2.0, Ozobotova, BlueBotova, Sphero BB-8.
I. osnovna škola Čakovec kontinurano razvija i njeguje važnost robotike, programiranja i općenito STEM područja na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini ostvarujući suradnju s Hrvatskim robotičkim savezom, te sa školama i obrazovnim institucijama diljem EU kroz Erasmus+ projekte: ARTIE, CodeInnova, Computational thinking and coding - Literacy of the Future, CloCoMedia, iPads School Learning for the Future itd.
Učenici Škole postižu izvrzne rezultate na različitim natjecanjima nacionalne razine, primjerice prvo mjesto na nacionalnoj završnici World Robotic Olympiad i sl. Što je dodatan poticaj i motivacija za učenika i njihove mentore koji se ovih dana intenzivno pripremaju za natjecanja World Robotic Olympiad i First Lego League.
Radionice robotike su organizirali Branko Vujnović, učitelje tehničke kulture i učiteljice informatike Maja Hižman, Sanja Murk, Ivana Ružić i Ivana Vadlja.