preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login

e-Dnevnik

Tražilica
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
Keep Invest Donate Spend
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
I. OŠ Čakovec na međunarodnoj konferenciji Rumunjske narodne banke u Bukureštu
Autor: Ivana Ružić, 29. 2. 2016.

Početkom veljače Narodna banka Rumunjske organizirala je međunarodnu konferenciju o financijskoj edukaciji djece. Na konferenciji su aktivno sudjelovale Ivana Ružić i Ivana Ričko Borović iz I. OŠ Čakovec. Veoma smo ponosne što smo pozvane kao predavačice na konferenciji na kojoj smo predstavile našu školu, aktivnosti učitelja, učenika i njihovih roditelja u razvijanju financijske pismenosti.

Navika čuvanja i spremanja dobara, tj. štednje  je vrlo važan dio našeg života, poznata je kao financijska disciplina ili financijska pismenost. Financijska pismenost je sposobnost korištenja znanja i vještina kako bi učinkovito donosili odluke o upravljanju novcem. Osobna financijska pismenost obuhvaća niz tema poput: što je novac, povijest novca, što su financijske institucije i sl., do balansiranja između vlastite potrošnje i dugoročnog  planiranje za odlazak u mirovinu. Dok je pismenost temeljni dio obrazovnog sustava, financijska pismenosti je često izostavljena u obrazovanju.

Iako se financijska pismenost nastoji uvesti u obrazovne institucije, roditelji i staratelji su primarni edukatori kada je u pitanju podučavanje djece vještinama potrebnim za razvoj snažnih temelja za cjeloživotnu financijsku pismenost.

Poput drugih provokativnih tema, novac je nešto o čemu će djeca čuti izvan kuće - u školi, na sportskim aktivnostima ili u kućama prijatelja. Djeca mogu dobiti pogrešnu poruku o novcu ako informacije dobivaju od svojih vršnjaka. Važno je pojasniti u mladoj dobi da bogatstvo nije izvor zadovoljstva i sreće. Čak ako roditelji ne znaju razliku između naknade i doprinosa mirovinskim stupovima, roditelji mogu dati točne informacije, predstaviti ideje, razvijati interes i svijesti te pomoći i osnažiti svoju djecu da preuzmu kontrolu nad svojim financijskim životom.

Promatramo li ranije generacije, različiti oblici štednje su vrlo usko povezani s njihovom svakodnevnom životom. Za prošle generacije štednja je bila najvažniji aspekt života, a omogućila im je sigurnust u starosti. Međutim, s modernom ekonomijom i globalizacijom, mlade generacije su prisiljene trošiti više novaca u svakodnevnom životu, često trošimo iznad svojih mogućnosti, ne možemo se kontrolirati u okolini koja promiće raskošan život.

Ako na vrijeme ne razvijemo i usvjojimo naviku štednje i racionalnog korištenja svih oblika i vrsta dobara kojima raspolažemo, tu naviku nećemo steći ni u kasnijoj fazi svog života. Sve što naučimo i usvojimo u djetinjstvu,  prati nas kroz cijeli život. Iz tog razloga bismo trebali djecu učiti o važnosti štednje, poticati i razvijati navike racionalnog korištenja dobara. Financijska disciplina i neovisnost je jedan od najvažnijih područja koje roditelji i učitelji moraju razviti kod djece.

Na žalost, mnoga istraživanja pokazuju da je financijska pismenost građana veoma niska čak i u razvijenim zemljama.

 






[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju