2017-05-26 09:00:03

RADIONICA: TRADICIONALNE IGRE I PLESOVI

Za očuvanje svojega identiteta jako je bitno njegovanje materinjeg jezika i kulture. Posebno je važno da se što mlađoj djeci usađuje ljubav prema vlastitom narodu i domovini.

Njegovanje vlastitog narječja, narodnih plesova i tradicionalnih igara najvažniji je put ka tom cilju. Učenici našeg 4. d razreda vole učiti o svojoj tradiciji.Mnogi od njih su na satovima Izvannastavnih aktivnosti (Folklorne skupine) naučili pjevati najpoznatije međimurske pjesme i plesati međimurske plesove. Svi smo učili pjevati narodne međimurske pjesme i plesati neke međimurske plesove i na satovima Glazbene kulture i na Tjelesno-zdravstvenoj kulturi. Najveća vrijednost svega naučenog je prezentacija pred publikom. Svojim nastupima na Božićnoj priredbi i priredbama povodom Dana škole  pokazali smo svoje umijeće i ljubav prema narodnoj pjesmi i plesu. Posebno je bilo zabavno uprizoriti narodne međimurske običaje u vrijeme Adventa. No učenici, djelatnici i roditelji naših učenika nisu nam jedina publika. Pri dolasku svih gostiju iz država s kojima surađujemo u Erasmus projektima predstavimo se  s plesovima i pjesmama. Na taj način predstavljamo svoju domovino, a posebno svoje Međimurje. U obilasku Muzeja u dvorcu Zrinskih dragi su nam eksponati s temom Međimurja. U muzeju smo se i upoznali s nekim starim običajima Međimurja.

Prilikom dolaska gostiju iz stranih država, a usklopu već spomenutih Erasmus projekata, svoje smo goste naučili jednom od najjednostavnijih međimueskih plesova. Iako im tekst nije bio razumljiv brzo su naučili korake i uživali zajedno s nama u pjesmi i plesu.

Uz to smo im organizirali i tradicionalnu dječju igru. Uz pomoć kukuruznih klipova izrađivali su u skupinama čakovečki dvorac Zrinskih.Prema fotografijama tog dvorca na različite su načine prikazali tu važnu povijesnu građevinu.

 

Važno je reči da su skupine bile podijeljene na način da su u svakoj bila djeca iz svi država projekta. Tako su se u svim skupinama našla djeca iz Rumunjske, Turske, Litve, Portugala, Cipra i Hrvatske. Bez obzira na njihovo skromno poznavanje Engleskog jezika na kojem su komunicirali nije bilo problema u dogovoru oko rada.  


I.osnovna škola Čakovec