preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

 

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

 

 

 

 

Tražilica
Kalendar
« Kolovoz 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
ŠKOLSKI DOKUMENTI
Lista linkova je prazna
Učionica 2.0

Što je Učionica 2.0?

Učionica 2.0 je zbirka različitih obrazovnih sadržaja koji su kreirali učenici od 5. do 8. razreda naše škole koristeći različite web 2.0 alate. Radovi su nastali na izbornoj nastavi informatike obrađujući gradivo iz informatike ali često i gradivo iz različitih drugih predmeta.

Prošetali smo mnogim velikim gradovima širom svijeta, upoznali svjetske religije, zabilježili lektiru i terensku nastavu po Hrvatskom zagorju, izrađivali dijagrama tijeka i tlocrte, naučili dijelove računala, kako se sigurno i pristojno ponašati na internetu, izradili vlastite zbirke poveznica na omiljene web stranice, stranice sa obrazovnim sadržajima i još mnogo toga....smiley

 

Zašto Učionica 2.0?

Internet je nezaobilazna sastavnica svih ljudskih djelatnosti pa tako i obrazovanja. Korisnici interneta su svih dobnih skupina, a internetom se sve češće koriste djeca koja tek započinju svoje formalno osnovnoškolsko obrazovanje. Internet mijenja navike, jezik i stil komuniciranja, način primanja, obrade i pohrane informacija, način učenja. Cijeli obrazovni sustav mora sustavno uvoditi promjene kako bi se novim generacijama prenosilo znanje i vještne na njima prihvatljiv način, putem suvremenih tehnologija. Kako kaže Marc Prensky: današnji nastavnici moraju naučiti komunicirati na jeziku i stilom svojih učenika[1], a upravo ovo nam omogućavaju web 2.0 alati koji učenje čine učenicima i njihovim učiteljima zanimljivim i kreativnim.

Cilj uvođenja web 2.0 alata u nastavu je ostvariti bolju komunikaciju učitelja i učenika, te učenika međusobno posredstvom različitih medija, korištenje različitih tehnologija kako bi se učenici pripremili za rješavanje problema, prikupljanje, organiziranje i analizu podataka te za njihovu sintezu u informacije, razumijevanje i kritičku ocjenu prikupljenih informacija, donošenje zaključaka na temelju prikupljenih informacija, timski rad pri rješavanju problema.

Zajednički stvaramo vlastite obrazovne sadržaje.

Razvijamo suradničko pisanje i učenje.

Učenje postaje aktivnije, zanimljivije i zabavno.

Web 2.0

Web 2.0 alati predstavljaju novu generaciju i stupanj upotrebe interneta jer omogućuju korisniku da sam stvara i objavljuje različite sadržaje. To su društveni programski alati koji korisnicima omogućavaju interakciju i razmjenu podataka te objavu i izmjenu internetskog i drugog digitalnog sadržaja pri čemu korisnik sam stvara svoje sadržaje. Oni omogućuju suradničko pisanje što znači da je skupini korisnika omogućena suradnja pri izradi i objavljivanju na mreži. Podržavaju i suradničko učenje te na taj način mogu potaknuti učenike na veću razinu kreativnosti i stjecanje dodatnih IKT vještina.[2]

Zajedničke karakteristike web 2.0 alata su da su oni besplatni, stalno dostupni, ne zahtjevaju nikakvu instalaciju na računalo niti imaju posebne zahtjeve prema korisnikovom računalu. Jednostavni su za korištenje „običnim“  korisnicima i podrazumijevaju interakciju korisnika i sadržaja te interakciju između korisnika.

 

Izvor:

  1. http://edupoint.carnet.hr/casopis/40/clanci/3
  2. http://pogledkrozprozor.wordpress.com/2010/11/27/web-2-0-alati-i-e-ucenje-u-primarnom-obrazovanju/
Radovi
EU code week - Rano učenje programiranja
Ivana Ružić / datum: 24. 5. 2016. 16:51

[OPŠIRNIJE]



Bubblr i Flickr
Ivana Ružić / datum: 21. 9. 2011. 22:17

Flickr je alat za pohranu slika i videa. Svojim korisnicima omogućava organiziranje vlastitih sadržaja prema ključnim rječima, opisivanje istih, uređivanje grupacija i postavljanje na svjetsku kartu. Flickr pruža privatnu i javnu pohranu sadržaja. Korisnik može sam, tijekom objavljivanja odlučiti tko sve može vidjeti njegove sadržaje. Sadržaji mogu biti označeni kao javni ili privatni.  Za korištenje ovog alata potrebna je registracija korisnika.

Bubblr je alat koji omogućava stvaranje stripova koristeći fotografije objavljene na Flickru pod Creative Common licencom. Pretraživanje fotografija je omogućemo prema ključnim riječima i prema korisniku koji ih je objavio. Vrlo je jednostavan za korištenje, koristi tehniku povuci i spusti. Za izradu i spremanje stripova nije potrebna nikakva registracija korisnika. Prilikom spremanja stripa korisnik svojem stripu dodjeljuje ime te ime/nadimak autora, a ponuđena je mogućnost spremanja poveznice u Deliciousu, slanje poveznice na određenu e-mail adresu i sl.

Flickr trenutno koristimo samo za spremanje i objavu fotografija i crteža za izradu stripova u Bubblru.  Bubblr se koristi kao potpora učenju, a učenici su izradili razglednice mnogih gradova širom svijeta te mali savjetnik za sigurno korištenje interneta. U nastavku slijede poveznice na učeničke radove.


[OPŠIRNIJE]



Gliffy
Ivana Ružić / datum: 21. 9. 2011. 22:17

Gliffy je web 2.0 alat za izradu različitih dijagrama (dijagrama tijeka, tlocrta, Vennovih i organizacijskih dijagrama, tehničkih crteža itd.). Ovaj alat je besplatan za korištenje, a za kreiranje dijagrama nije potrebna niti registracija. Registriranim korisnicima nudi se mogućnost spremanja privatnih ili javnih dijagrama i kolaboracija.

Dijagrami se kreiraju tehnikom „povuci – spusti“, a mogu se primjenjivati različiti stilovi dijagrama, uređivati i mijenjati izgled (ispuna, obrub, font i sl.) Korisnici svoje dijagrame mogu ispisivati te spremati online ili na vlastito računalo u nekom od slikovnih formata, Gliffy XML formatu koji se kasnije može uređivati ili SVG formatu za uređivanje u alatu Visio. Gliffy svojim korisnicima nudi vrlo jednostavan i detaljan vodič za rad, upute, forum i sl.

Gliffy koristimo u nastavi informatike za razvijanje logičkog i problemskog mišljenja, razvijanje algoritamskog pristupa rješavanju problema, a zbog jednostavnosti rada pogodan je za učenike od 5. razreda osnovne škole.

U privitku pogledajte dijagrame tijeka koje su izradili učenici 5. i 6. razreda na satovima informatike u sklopu programiranja te nekoliko tlocrta izrađenih u slobodno vrijeme učenika.


[OPŠIRNIJE]



Delicious
Ivana Ružić / datum: 21. 9. 2011. 22:17

Delicious je jedan od vodećih web servisa za društveno označavanje. To je nehijerarhijski, klasifikacijski sustav u kojem korisnici mogu označavati poveznice na različite web stranice slobodno birajući ključne riječi. Korištenje ovog servisa je besplatno ali je potrebna registracija korisnika.

Društveno označavanje možemo koristiti u nastavi kao potporu učenju. Učenici se mogu okupljati u grupe oko zajedničkih interesa, hobija i sl. pri tome gradeći svoju grupu korisnika, povezivajući se s drugim korisnicima i tako razvijati osjećaj zajedništva. Učenici mogu pomoću ovih servisa stvarati zbirke poveznica vezanih za određeno nastavno gradivo pri tome razvijajući suradničko učenje.

Društvenim označavanjem bave se učenici 7. i 8. razreda koji  kreiraju vlastite zbirke poveznica:

  • svojih omiljenih internet stranica,
  • stranica sa različitim obrazovnim sadržajima iz matematike, kemije, stranih jezika i dr.
  • stranica koje sadrže savjete i programe za održavanje računala sigurnim (antivirusni programi, antispyware i sl.)
  • stranica koje sadrže savjete i preporuke kako sigurno surfati i ponašati se na internetu

[OPŠIRNIJE]



Glogster EDU
Ivana Ružić / datum: 21. 9. 2011. 22:16

Glogster EDU  je alat koji omogućuje korisnicima stvaranje interaktivnih i multimedijalnih plakata ili glogova, idealan je za interaktivno učenje. Glogovi sadrže tekst, slike, animacije, audio i video zapise i sl. Namijenjen je obrazovnoj zajednici, a nudi mogućnost učiteljima da prate rad svojih učenika u privatnom i sigurnom okruženju bez nepoželjnih sadržaja i opasnosti.[3] Glogster EDU dostupan je besplatno u EDU Basic varijanti. Za korištenje alata potrebna je prijava.

Rad u ovom alatu je vrlo lak i jednostavan jer koristi tehniku „povuci – spusti“. Glogster učenje čini zabavnim, može se koristiti kao potpora učenju. Glogovi kreirani u ovom alatu mogu se spremiti online ili na korisničko računalo u različitim kompatibilnim formatima. 

Pomoću glogova ovjekovječili smo terensku nastavu po Hrvatskom zagorju, prikazali smo Smogovce H. Hitreca, međusobno se savjetovali o sigurnom ponašanju i bontonu na internetu, prošetali gotovo svim većim gradovima i zanimljivostima širom svijeta itd.... U nastavku možete vidjeti nekoliko glogova slijedeći poveznice:

 

Izvor:

3. Blažić, A. Glogster, Twiterova družina – nove tehnologije u nastavi. 2010. Preuzeto u svibnju 2011. s http://twitterovadruzina.wordpress.com/2010/01/04/glogsterhttp://say2xpx.edu.glogster.com/osnovne-logicke-funckije-/


[OPŠIRNIJE]



Mindomo
Ivana Ružić / datum: 21. 9. 2011. 22:16

Mindomo  je online alat za izradu mentalnih mapa pomoću kojeg korisnici mogu kreirati vlastite mentalne mape i dijeliti ih s drugim korisnicima. Mindomo je besplatan za korištenje ali je potrebna registracija na web sjedištu alata ili prijava pomoću korisničkih podataka za prijavu na Gmail, Yahoo ili Facebook.

Osnovna usluga korištenja alata Mindomo je besplatna i ograničena je brojem mentalnih mapa koje korisnik može spremiti unutar online sustava dok se korištenje naprednijih usluga naplaćuje.

Sučelje alata je vrlo jednostavno za korištenje. Prilikom kreiranja nove mentalne mape korisnik dodjeljuje mapi ime, opis i ključne riječi te mentalnu mapu označava kao privatnu ili javno dostupnu za korištenje i uređivanje jednom ili više drugih korisnika. Uz osnovne mogućnosti uređivanja pojmova u mentalnoj mapi (font, veličina, boja, poravnavanje, uokvirivanje, grupiranje itd.) ovaj alat omogućava umetanje različitih simbola, slika, audio i video zapisa u mentalne mape i na taj način mentalne mape postaju vizualno privlačne, dinamične i interaktivne. Mentalne mape mogu se spremati unutar Mindomo alata ali i na korisničko računalo u nekom od slikovnih formata.

Mindomo se može koristiti u nastavi za lakše razumijevanje i pamćenje nekog gradiva iz bilo kojeg predmeta te organizaciju određenog znanja kako bi se riješio neki problem ili donijela neka odluka. Jednostavnost sučelja i „povuci – spusti“ tehnika rada omogućuje korištenje ovog alata učenicima od 5. razreda osnovne škole.

U privitku pogledajte radove učenika koji kroz mentalne mape pokazuju kako se treba sigurno i pristojno ponašati na internetu, što je i od kojih se dijelova sastoji računalo, upoznajte svjetske religije, Međimurje i mnoge gradove širom svijeta.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju